تاریخ انتشار۲۲ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 66985
قاضی عسکر به هنگام عزیمت به عربستان سعودی

شعار حج امسال: "وحدت، بیداری و مسئولیت اسلامی"

تنا
نماينده ولي فقيه وسرپرست حجاج ايراني در آستانه عزيمت به عربستان جهت انجام مناسك حج، پنجشنبه در فرودگاه مهرآباد به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.
شعار حج امسال: "وحدت، بیداری و مسئولیت اسلامی"

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر ابراز اميدواري كرد كه با تمهيداتي كه سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري در نظر گرفته اند، حج سالجاري پربار تر از گذشته برگزار شود . 

وی در ادامه به تشريح شعار حج سال جاري پرداخت و در اين زمينه گفت: "وحدت، بيداري و مسئوليت اسلامي" شعار ما در حج امسال است و خط مشي ما را نيز مقام معظم رهبري در سخناني كه در ديدار با كاگزاران حج و زيارت داشتند مشخص نمودند. قاضی عسکر افزود: توجه بيشتر به معنويت حج كه روح حج است، در بيانات و فرمايشات معظم له كاملا روشن بود و در حج امسال محور اصلي فعاليت هاي ما تلقي مي گردد. 

امین الحاج حجاج ايراني بیت الله الحرام فضاي حج امسال را متاثر از جنبش بيداري اسلامي دانسته و اظهار داشت :فضاي حج امسال تا حدود زيادي از موج بيداري جهان اسلام متاثر است. آنچه كه بايد بسيار مورد توجه واقع شود حفظ ارامش و امنيت حجاج در برگزاري مراسم حج است و اميدواريم كه همه به اين مساله توجه داشته باشند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به مقوله فتنه انگيزي جدید دشمنان در شرايط كنوني  خاطرنشان کرد: مساله بيداري اسلامي سبب شده است كه فتنه هاي دشمنان اسلام نيز شكل و شمايل ديگري به خود بگيرد در روزهاي اخير اخباري توسط امريكايي ها منتشر شده كه هدف آن ايحاد شكاف بيشتر ميان كشورها است.
 
وی ادامه داد: آنها ادعا كرده اند كه سفير كشور عربستان در امريكا توسط يك ايراني قرار بوده که ترور شود و اين در حالي است كه موضوع كذب محض است و نشان مي دهد دشمنان به دنبال تفرقه و فتنه هستند .البته مسئولان جمهوري اسلامي ايران اين ادعاي كذب رد كرده اند و اطلاع رساني لازم هم در اين زمينه نيز صورت گرفته است. بايد مراقب بود كه تنش هاي سياسي ميان دو كشور ايران و عربستان ايجاد نشود. در برنامه هاي حج خود بنا داريم كه با همكاري هاي دو جانبه ميان دو كشور، حجي ابرومند را به انجام برسانيم . 

قاضی عسکر تاكيد كرد که خطباي جمعه و جماعات و رسانه هاي دو كشور ايران و عربستان بايد به اين امر مهم توجه داشته باشند كه با بيان برخي از مسائل، تنش جديدي را ميان دو كشور ايجاد نكنند تا حجاج در فراغت و سلامت كامل حج خود را به انجام رسانند. وی افزود: خوشبختانه شنيده شده كه برخورد هايي هم در كشور عربستان با عناصر تند رو صورت گرفته است كه ما اين امر را به فال نيك مي گيريم. 

وی در پایان یادآور شد که مراسم برائت از مشركين همچون سالهاي گذشته انجام مي شود و تغيير ويژه اي در آن صورت نخواهد گرفت.

https://taghribnews.com/vdcdkn09.yt09j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی