تاریخ انتشار۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۰
کد مطلب : 265751
امام جمعه اهل سنت شاهین دژ:

​دیپلماسی وحدت یک ضرورت در میان امت اسلامی است

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ گفت: دیپلماسی وحدت که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، یک ضرورت برای تنظیم مناسبات میان امت اسلامی به شمار می آید.
​دیپلماسی وحدت یک ضرورت در میان امت اسلامی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، ماموستا حاصل بالقچی در گفت و گوی اختصاصی اظهار کرد: برای پیشبرد و تحقق وحدت امت اسلامی، نیازمند یک راهبرد مشخص هستیم؛ راهبردی که با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها به تأمین منافع همه جهان اسلام بینجامد.

وی افزود: "دیپلماسی" راه گفت‌وگو و تعامل است و در این مسیر باید نقاط مشترک را یافت و از نقاط اختلافی که دشمنان اسلام آنها را بر جهان اسلام تحمیل کرده‌اند، دور شد.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ اضافه کرد: تنها راه مقابله با توطئه غرب تلاش برای ایجاد امت واحده اسلامی و وحدت جهان اسلام است و دیپلماسی در این مسیر، راهبردها را مشخص می‌سازد.

بالقچی متذکر شد: ضروری است در این مسیر نخست اختلافات کهن، کلیشه و ناآگاهی مسلمین با تعلیم دادن، آگاهی و گسترش معرفت اسلامی از میان رود تا پیوند برادری فراموش شده بار دیگر احیا شود.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ با بیان اینکه وحدت اسلامی به عنوان یک تکلیف اجتماعی در جامعه باید مطرح شود، خاطرنشان کرد: در فرایند توسعه کشور علاوه بر نقش و اهمیت قوانین داخلی همسویی، همگرایی و وحدت ایران اسلامی با دیگر کشورهایی که دارای مشترکاتی با ما هستند نقش و اهمیت بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه اگر وحدت اسلامی نباشد، خود به خود قدرت مسلمانان برای از هم پاشیدگی اسلام و نابودی مسلمانان به دست و قدرت خودشان نابود می‌شود، افزود: هدف از وحدت اسلامی این است که مسلمانان تمامی توان و نیروهای خود را به نفع اسلام، دین و قرآن و در زمینه پیشرفت اسلامی برای مقابله با دشمن به کار برند.
https://taghribnews.com/vdcdkk0xfyt0956.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی