تاریخ انتشار۱۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : 237455

تأکید خطبای اهل تسنن لبنان بر ضرورت وحدت امت اسلامی

علمای اهل تسنن لبنان در خطبه‎های نماز عید فطر بر ضرورت وحدت امت اسلامی و مبارزه با تروریسم تأکید کردند.
تأکید خطبای اهل تسنن لبنان بر ضرورت وحدت امت اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از رسا، "شیخ ماهر عبدالرزاق" رئیس جمعیت اصلاحات و الوحده لبنان در خطبه‎های نماز عید فطر که در مسجد برقایل القدیم برگزار شد، عید را فرصتی برای وحدت امت اسلام دانست و گفت: اختلافات داخلی و کشتار انسان‎های‎ بی‎گناه در کشورهای منطقه فقط به سود رژیم صهیونیستی و آمریکاست.
 
وی افزود: مسلمانان همه با یکدیگر برادر هستند و اختلاف بین رهبران امت اسلامی موجب تفرقه، فتنه، دزدی و کشتار مسلمانان از سوی دشمنان داخلی و خارجی می‎شود.
 
رئیس جمعیت اصلاحات و الوحده لبنان تصریح کرد: موضوع فلسطین در بین درگیری‎های موجود در بین امت‎های اسلامی گم شده  و تنها راه آزادی آن وحدت و بیداری کشورهای عربی است.
 
جریانهای تروریستی طی یک سال سیصد هزار تن را آواره کرد
 
"شیخ عبداللطیف دریان" مفتی اهل تسنن لبنان، در خطبه‎های نماز عید سعید فطر عصر کنونی را دوران سخت و نکبت‎ بار برای کشورهای عربی و مسلمانان توصیف کرد و گفت: کمک به فقرا و نیازمندان در حد استطاعت واجب دینی و اخلاقی است.
 
وی با اشاره به کشتار هزاران نفر از مسلمانان در سال‎ گذشته افزود: جریان‎های تروریستی که مناطق مختلف از کشورهای اسلامی را اشغال کرده‎اند، فقط طی یک سال بیش از 300 هزار نفر را آواره و 30 هزاران تن دیگر اعم از مسلمان و مسیحی را به قتل رسانده یا زخمی کرده اند.
 
مفتی اهل تسنن اظهار داشت: چگونه انسان‎ها می‎توانند در برابر جنایت‎های تروریست‎ها سکوت اختیار کنند در حالی که شاهد این همه آواره و کشته هستند؟
 
وی با اشاره به حمله تروریستی به برخی از مناطق عربستان مانند مدینه در نزدیکی مسجد النبی (ص) ادامه داد: امنیت عربستان، امنیت همه کشورهای اسلامی و عربی است بر همین اساس ما هر گونه حمله تروریستی به این کشور را به شدت محکوم می‎کنیم.
 
اسلام دین اعتدال و میانهروی است
 
شیخ سلیم سوسان، مفتی اهل تسنن در شهر صیدا لبنان،  در خطبه‎های نماز عید فطر، اسلام را دین اعتدال و میانه ‎روی خواند و تصریح کرد: اسلام از انحراف، افراطی، تفریط و انجام اقدامات تکفیری به دور است.
 
وی افزود: مردم لبنان این روزها بیش از گذشته به رئیس جمهور کارآمد و توانا نیاز دارند به همین علت اعضای پارلمان این کشور باید هرچه سریع‌تر رییس جمهور لبنان را انتخاب کنند.
 
مفتی شهر صیدا خواستار حمایت از استقلال و آزادی لبنان شد و خاطرنشان کرد: رمز حل مشکلات و خروج لبنان از بحران وحدت و تفاهم است.
https://taghribnews.com/vdcdk50xkyt0so6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی