تاریخ انتشار۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 230182

شکایت زن سیاه‌پوست محجبه از پلیس کالیفرنیا

یک زن آفریقایی- امریکاییِ مسلمان از پلیس شهر لانگ‌ بیچ در کالیفرنیای جنوبی به دلیل رفتار تبعیض‌آمیز و کشیدن حجاب از سرش، شکایت کرد.
شکایت زن سیاه‌پوست محجبه از پلیس کالیفرنیا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از پرس تی وی، کریستی پاوِل و همسرش در ماه مه 2015 میلادی (اردیبهشت 1394) در خودروی خود عازم منزل بودند که دو افسر پلیس آن‌ها را متوقف و این زن مسلمان را به دو اتهام دستگیر کردند.
 
براساس اطلاعات پرونده قضائی پاول، اتهام اول او استفاده خواهرش از کارت شناسایی وی عنوان شد و دومین اتهام نیز موبوط به دزدیده شدن چند جنس از یک مغازه مواد غذایی در سال 2002 بود.
 
پاول با اعلام شکایت از پلیس لانگ بیچ گفت هنگامی که در پاسگاه پلیس بوده است، یکی از افسران در مقابل چشم پلیس‌های دیگر و سایر متهمین، به زور روسری او را از سرش کشیده است. این افسر به وی گفته بود که حق حجاب داشتن ندارد!
 
 یلدا ستار، وکیل شورای روابط امریکایی-اسلامی در لس‌آنجلس به عنوان نماینده پاول درباره این پرونده گفت: اقدامات پلیس لانگ‌ بیچ غیرقابل توجیه و نقض آزادی دینی خانم پاول بوده است.
 
وی تأکیدکرد: شیوه رفتار افسران پلیس لانگ‌ بیچ با خانم پاول نشانگر اعمال قدرت به یک زن رنگین‌پوست است که قادر به محافظت از خود نبوده و نمونه‌ای دیگر از تبعیض علیه زنانی است که حجاب دارند.
https://taghribnews.com/vdcdjz0xxyt0sf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی