تاریخ انتشار۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۲
کد مطلب : 170189

حمله به داعش بدون برنامه سیاسی بی فایده است

تنا-لندن
سیاستمداران، نظامیان و دیپلمات های انگلیس، درباره راهبرد ائتلاف ضد داعش و موفقیت این مبارزه، تردید دارند.
حمله به داعش بدون برنامه سیاسی بی فایده است
به گزارش خبرنگار تقریب (تنا)از لندن، علیرغم صدور مجوز از سوی پارلمان بریتانیا برای حضور این کشور در عملیات هوایی علیه مواضع داعش در عراق ، همچنان تردیدهای جدی در میان کارشناسان سیاسی ونظامی این کشور نسبت به نتایج این تصمیم وجود دارد .روزنامه ایندیپندنت در این باره نوشت : سیاستمداران، نظامیان و دیپلمات های انگلیس ، درباره راهبرد ائتلاف ضد داعش و موفقیت این مبارزه، تردید دارند. ریچارد ویلیامز، فرمانده پیشین نیروهای ویژه ارتش انگلیس طی مقاله ای در این روزنامه می نویسد مذاکرات روز جمعه هفته گذشته در مجلس انگلیس که به دولت این کشور اجازه داد به داعش در عراق حمله کند، فاقد راهبرد سیاسی بود و زمینه را برای سوء استفاده تبلیغاتی داعش فراهم می کند. به نوشته این نظامی انگلیسی که در جنگ ها در بوسنی، عراق و افغانستان شرکت کرده است، بمباران هوایی بدون برنامه سیاسی، بی فایده به نظر می رسد.
از سوی دیگر کریس دویل (Chris Doyle)، مدیر شورای تفاهم اعراب و انگلیس نیز گفته است که راهبردی برای مبارزه با داعش، فعلا وجود ندارد. وی افزوده است بدون یک راهبرد، حتی اگر غرب بتواند داعش را نابود کند، گروه تندروی دیگری جایگزین آن خواهد شد. به نوشته ایندیپندنت، درباره قانونی بودن حملات به داعش در کشورهای مستقل منطقه نیز تردیدهای اساسی وجود دارد به گونه ای که پروفسور فیلیپ سندز (Philippe Sands)، استاد حقوق دانشگاه لندن بارها تکرار کرده است که حمله به عراق، شاید قابل توجیه باشد زیرا دولت عراق، درخواست کمک کرده اما دولت سوریه، چنین درخواستی نکرده است. دیوید دیویس، نماینده حزب محافظه کار در مجلس انگلیس هم که روز جمعه، به لایحه دولت انگلیس به منظور بمباران داعش رای ممتنع داد ،به خبرنگار ایندیپندنت گفته است موضوع از نظر اخلاقی روشن ،اما از منظر سیاسی، مبهم است. وی افزوده است رویکرد و هدف ما، روشن نیست و ما نمی دانیم که چه می کنیم و چه زمان به بمباران ها پایان خواهیم داد.
روزنامه ایندیپندنت همچنین نوشت ژنرال بازنشسته جیمز کانوی (James Conway)، فرمانده پیشین تفنگداران نیروی دریایی آمریکا، اوایل ماه جاری میلادی در کنفراسی در واشنگتن گفت نقشه اوباما به منظور سرکوب داعش، قطعا به نتیجه نخواهد رسید.
https://taghribnews.com/vdcdjz0fnyt05f6.2a2y.html
مرجع : روزنامه ایندیپندنت
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی