تاریخ انتشار۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : 203083

درخواست معاون بان کی مون از شورای امنیت

معاون بان کی مون با تاکید بر اینکه بی اعتنائی نسبت به ارزش و اهمیت جان مردم سوریه از حد ومرز گذشته از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا هر چه در توان دارد برای دستیابی به یک راه حل سیاسی دراین کشور بکار گیرد.
درخواست معاون بان کی مون از شورای امنیت
در پی اشغال بخش هایی از خاک سوریه به دست گروههای تروریستی داعش، القاعده و النصره و با حمایت سران برخی کشورهای منطقه  و قتل و کشتار مردم این مناطق ، معاون بان کی مون با اسف بار خواندن وضعیت مردم این کشور از شورای امنیت خواست تا برای دست یابی به یک راه خل سیاسی برای بحران این کشور تلاش لازم را انجام دهد .

استیون اوبراین معاون امورانسان دوستانه دبیر کل سازمان ملل و مسئول هماهنگی کمک های اضطراری این سازمان در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت وضعیت مردم سوره را اسف بار خواند و گفت: زبان او از یافتن واژه مناسبی برای توصیف سرنوشت مردم سوریه و عمق رنج و مشقتی که می برند عاجز است.
وی همچنین با اشاره به وضعیت فاجعه آمیز زندگی پناهندگان سوری درکشورهای منطقه از همه کشورهای جهان خواست تا با درنظر گرفتن شرایط دردناک این پناهندگان و فشار چالش هایی که حضور متراکم آن ها برای کشورهای میزبان بوجود آورده در دادن اسکان به آوارگان و پناهندگان سوری مشارکت سخاوتمندانه تری داشته باشند.
اوبراین بار دیگر یادآور شد که جنگ های 5 ساله سوریه با بجای گذاشتن بیش از 250 هزار کشته و 800 هزار مجروح تاکنون علاوه بر 8 میلیون نفر آواره داخلی بیش از 4 میلیون نفر از مردم این کشور را درکشورهای همسایه پناهنده و آواره کرده است.
معاون بان کی مون افزود درحالی که درگیری ها و خشونت ها در این کشور جنگ زده همچنان ادامه دارد به نظر می رسد که بی اعتنایی جهان به جان انسان ها در این کشور حد ومرزی نمی شناسد.
وی نسبت به سرنوشت بیش از 4 میلیون و600 هزار نفر آواره سوری که درمناطق ناامن و غیرقابل دسترس این کشور بسر می برند و رساندن کمک های مورد نیاز به آنها امکان پذیر نیست ابراز نگرانی شدید کرد وهشدار داد که با ادامه درگیری ها بزودی بر شمار این دسته از آوارگان سوری نیز افزوده خواهد شد.
به گفته معاون بان کی مون امدادگران سازمان ملل در نیمه اول سال جاری فقط توانسته اند یک درصد از این آوارگان را با رساندن کمک های غذایی و 2 درصد از آن ها را با کمک های درمانی و بهداشتی زیر پوشش قرار دهند.

 
https://taghribnews.com/vdcdjs0xsyt0zz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی