تاریخ انتشار۲۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : 244781

عملیات گسترده یمنی‌ها در خاک عربستان/ کشته شدن سه نظامی قطری در یمن

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ادامه عملیات خود کنترل روستای "الحثیره" و چند موضع نظامی سعودی را در شهر "جیزان" در جنوب عربستان به دست گرفتند.
عملیات گسترده یمنی‌ها در خاک عربستان/ کشته شدن سه نظامی قطری در یمن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در ادامه عملیات خود در خاک عربستان به پایگاه نظامی "الفریضه" واقع در جیزان در جنوب عربستان وارد شدند.
 در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه "الربیعه" واقع در شهرستان "صوارح"در استان "مأرب" نیز 22  نظامی وابسته به منصور هادی کشته و 34 نفر زخمی شدند؛ نیروهای یمنی همچنین کنترل موضع نظامی الفواز و تپه‌های اطراف آن را که به شهر نجران مشرف است به دست گرفتند.

در همین حال قطر هم اعلام کرده است که 3 نظامی این کشور در یمن کشته شدند؛ بر اساس بیانیه نیروهای مسلح قطر، محمد عوض سالم، محمد داود خیال و محمد ناصر محمد در درگیری‌های یمن کشته شده‌اند؛ مقامات قطری به مکان و چگونگی کشته‌شدن این افراد اشاره‌ای نکرده‌اند.
قطر 16 شهریور 94، یک هزار سرباز برای مشارکت در حملات ائتلاف عربستان سعودی علیه مردم یمن به این کشور اعزام کرد.

از سوی دیگر، جنگنده های رژیم عربستان سعودی همزمان با روز عید قربان در بمباران استان صعده 12 نفر را به شهادت رساندند.
 
هواپیماهای سعودی همچنین در جنایتی دیگر به یک مرکز درمانی در استان حجه حمله کرده و دهها نفر را شهید و مجروح کردند.

نیروهای یمنی هم به تلافی حملات سعودی ها به مردم، پایگاه هوایی "خالد بن عبد العزیز" عربستان در منطقۀ خمیس مشیط در جنوب این کشور را با یک فروند موشک بالستیک هدف قرار دادند.

یک منبع وابسته به ارتش و کمیته های مردمی یمن روز گذشته ضمن اعلام خبر شلیک یک فروند موشک بالستیک قاهر 1 به سوی پایگاه هوایی خالد تأکید کرد که این موشک با دقت بالا به هدف مورد نظر اصابت کرده است.

این منبع افزود: شلیک این موشک در چارچوب مقابله با تجاوز ظالمانه ائتلاف عربستان به یمن و جنایاتی است که در حق مردم این کشور مرتکب می شود.


 
https://taghribnews.com/vdcdjo0xfyt0o56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی