تاریخ انتشار۹ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 61458
آیت الله مکارم شیرازی:

تکبیرهای نماز جمعه و اعیاد خنجری در چشم بدخواهان اسلام

تنا - قم
آیت الله ناصر مکارم شیرازی، صبح چهارشنبه، در خطبه های نماز عید سعید فطر ضمن تبریک این روز به مومنان و روزه داران اظهار داشت: نمازهای عید یکی از آثار عظمت خداست و اسلام، استقلال و نظام اسلامی را حفظ می کند.وی افزود: نمازهای عید و جمعه بیداری اسلامی را بیمه می کند.
تکبیرهای نماز جمعه و اعیاد خنجری در چشم بدخواهان اسلام

این مرجع تقلید طی سخنانی تقوا را نشانه شخصیت انسان در نزد خداوند دانسته و خاطرنشان کرد: انسان بی تقوا انسانی بی تفاوت در مقابل گناه است و اگر به مجلس گناهی دعوت شود در آن پا می گذارد. وی افزود: انسان بی تقوا جهت گیری در فکر و جانش به یک سمت و سو نیست، اما انسان با تقوا به سمت خدا و پاکی جهتگیری دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال آغاز ماه و خاتمه آن بدون تردید مشخص شد، این اتفاق را نشانه ای از لطف خدا توصیف کرده و ادامه داد: به برکت این لطف الهی امروز طنین ندای الله اکبر در همه جای کشور شنیده می شود که نشان می دهد اسلام، قرآن، رسول الله و ائمه و امام زمان(عج) زنده هستند.

این استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: تکبیرهای نماز جمعه و اعیاد خنجری در چشم بدخواهان اسلام، قرآن و نظام اسلامی است و همین تکبیرهاست که امروز بیداری اسلامی را ایجاد کرده و آن را بیمه می کند.

آیت الله مکارم شیرازی در فراز دیگری از سخنان خود یادآور شد: روز عید روزی است که زمستان سخت گناه پشت سر گذاشته شده است و نباید تنها منحصر به این ماه باشد و با نیکوکاریها تداوم داشته باشد.

وی در پایان ماه رمضان را ماه اتحاد، صمیمیت و محبت برشمرده و خواستار امتداد این صمیمیت و محبت‌ها در طول سال شد.

https://taghribnews.com/vdcdjo09.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی