تاریخ انتشار۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰:۵۳
کد مطلب : 158381

هشدار سازمان ملل درباره خطر قحطی در سومالی

در حالی که کم تر از سه سال از قحطی مرگباری قبلی در سومالی، می گذرد، سازمان ملل هشدار داد در صورتی که سازمان های بشر دوستانه بودجه بیشتری جمع آوری نکنند، خطر قحطی و گرسنگی سومالی را تهدید می کند.
هشدار سازمان ملل درباره خطر قحطی در سومالی
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فیلیپ لازارینی" هماهنگ کننده کمک های بشر دوستانه سازمان ملل در سومالی، در ژنو اعلام کرد: این یک درخواست کمک مالی عادی نیست. منابع برخی از آژانس های بشر دوستانه به اندازه ای ناچیز است که طرح های ضروری و نجات جان افراد نیازمند در معرض تعطیلی قرار دارد.

وی افزود: در صورتی که ما تا چند هفته دیگر کمک های مالی دریافت نکنیم، خدمات مراقبت های بهداشتی اولیه که سه میلیون نفر از جمله شمار زیادی از زنان و کودکان از آنها برخوردار می شوند، با خطر تعطیلی مواجه خواهند شد.

لازارینی خاطر نشان کرد: به موازت دوره پیش از قحطی سال ۲۰۱۱، مشکلات فزاینده دسترسی به مناطق در معرض خطر، کاهش سرمایه و بدی فصل آب و هوای بارانی، بسیار نگران کننده است .

برای سال ۲۰۱۴ آژانس های سازمان ملل برای سومالی ۹۳۳ میلیون دلار کمک درخواست کرده اند، اما تاکنون فقط ۱۵ درصد این مبلغ را دریافت کرده اند. سال گذشته در همین دوره دو برابر آن مبلغ را دریافت کرده بودند.

سومالی از خشکسالی بزرگ سال ۲۰۱۱ بیشترین خسارت را دید که در شاخ آفریقا بیش از ۱۱ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد و در بخش وسیعی از جنوب کشور سومالی که از جنگ به شدت آسیب دیده است، موجب قحطی و گرسنگی شد.
https://taghribnews.com/vdcdjj0ffyt0ks6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی