>> لندن سياست خارجي خود را در خليج‌فارس بازنگري کند | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : 271385
گاردين:

لندن سياست خارجي خود را در خليج‌فارس بازنگري کند

لندن سياست خارجي خود را در خليج‌فارس بازنگري کند
روزنامه انگليسي گاردين تأکيد کرد:
انگليس نياز دارد فورا سياست خارجي خود درباره خليج‌فارس را که تحت‌الشعاع نگاه وزارت خزانه‌داري است، مورد بازنگري قرار دهد؛ سياستي که باعث شده ما خود را با عربستان متحد کنيم و از ديدگاه‌هاي آن کشور حمايت کنيم.
به گزارش ايلنا، گاردين در مقاله‌اي به قلم مايکل آکس ورسي، نوشته است که حملات تروريستي تهران نشان مي‌دهد که ما با ايران در نبرد عليه داعش در يک جبهه قرار داريم. داعش به همان اندازه که از غرب نفرت دارد، از شيعيان نیز نفرت دارد.
لازم است سياست خارجي انگليس اين واقعيت را مدنظر قرار دهد که اين گروه تروريستي دشمن مشترک ماست. اين مقاله با تشريح صحنه حملات تروريستي در تهران و برشمردن شباهت‌هاي آن با وقوع حوادث تروريستي در غرب مي‌نويسد: جنگ ايران عليه داعش که توسط نيروهاي متحد سپاه پاسداران ايران انجام مي‌شود، ضروري و غيرقابل ‌گريز است. داعش خليفه‌گري خود را در کنار ديوار ايران ايجاد کرده و نه انگليس! و از شيعيان بيش از غرب نفرت دارد.

گاردين با اشاره به حمله تروريست‌ها به مجلس نوشت: اکنون در ايران پارلمان مورد حمله قرار گرفته است که نماد دموکراسي است و نشان مي‌دهد که داعش نماد جمهوري را از جمهوري‌اسلامي هدف گرفته است. انگليس بايد ايران را آن‌گونه که هست، ببيند نه آن‌گونه که مخالفان منطقه‌اي ما مي‌خواهند. در ايران ۷۴ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و روحاني ۵۷ درصد آرا را به دست آورد. روحاني يک فرد معتدل است که در کمپين خود، قول بهبود روابط با غرب را داده است.
به‌شدت احمقانه است که دولت‌هاي غربي از پشت به وي خنجر بزنند و کار او را دشوار کنند. گاردين يادآوری کرد: از جوانب بسياري، به‌ويژه جنگ با داعش، ايران متحد طبيعي انگليس، آمريکا و غرب به شمار مي‌رود. توافق هسته‌اي نشان داد مي‌توان به بهبود بيشتر روابط اميدوار بود و حوادث تروريستي تهران، يک نقطه مهم در اين مسير است.

اين روزنامه معتبر انگليسي در رابطه با تنش ميان تهران و رياض تصريح کرد: درباره رقابت‌هاي بين ايران و عربستان غلو شده است؛ به‌ويژه از طريق هراس و حس ناامني داخلي عربستان و ساير اعضاي شوراي همکاري ولي اين جنگ ربطي به ما ندارد و نبايد در آن مداخله کنيم و جانب يک طرف را بگيريم.

گاردين با تأکيد بر ضرورت بازنگري در سياست خارجي انگلیس خاطرنشان کرد: انگليس نياز دارد فورا سياست خارجي خود درباره خليج‌فارس را که تحت‌الشعاع نگاه وزارت خزانه‌داري است، مورد بازنگري قرار دهد؛ سياستي که باعث شده ما خود را با عربستان متحد کنيم و از ديدگاه‌هاي آن کشور حمايت کنيم. با توسعه تروريسم داعش در انگليس و ضرورت تشديد برخورد با آن، ادامه اين سياست غلط توجيه ندارد. همچنين لازم است که با بقيه اعضاي اتحاديه اروپایي و آمريکا به طور جداگانه تماس بگيريم که کار مشابهي انجام دهند.


خبرگزاری تقریب تنها  اقدام به انتشار مطلب فوق نموده و نسبت به صحت و سقم آن هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرد

 
https://taghribnews.com/vdcdjf0xkyt05s6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی