تاریخ انتشار۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 266985

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب کربلا

سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کربلا با حضور ناشرانی از 13 کشور جهان در جوار حرم مطهر اباعبدالله الحسین (ع) آغاز شد.
افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب کربلا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کربلا با حضور ناشرانی از 13 کشور جهان با میزبانی کشور عراق در کربلای معلا و با حضور فعال رایزنی فرهنگی كشورمان در جوار حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) افتتاح شد.
 
این نمایشگاه که مقارن با جشنواره علمی و فرهنگی شهادت است، سبب شده تا بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و امنیتی عراق در آن حضور یابند و از تازه‌ترین آثار نویسندگان و اندیشمندان عراقی و نیز بین‌المللی از جمله ایران، بازدید كنند.
 
در مراسم افتتاح اين نمایشگاه بین‌المللی که در بین‌الحرمین برگزار شد، تولیت حرمین مطهر سیدالشهداء (ع) و ابوالفضل العباس (ع) به همراه نمایندگان ناشران عراقی و دیگر کشورها حضور داشت.
 
یکی از موضوعات مورد علاقه و پربازدید این نمایشگاه را می‌توان آثاری در حوزه‌های دینی و فرهنگی به ویژه آثاری دانست که به تحولات اخیر منطقه مرتبط هستند.
 
در نمایشگاه امسال كتاب کربلا، 168 ناشر از مراکز تحقیقاتی، نشریات و روزنامه‌ها و مؤسسات فرهنگی حضور فعال دارند و آثاری از ناشران کشورهایی همچون ايران، مصر، لیبی، قطر، لبنان و انگلیس در این نمایشگاه عرضه شده که به همه حوزه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ادبیات و تاریخ، ارتباط دارد.
 
از جمهوری اسلامی ایران نیز رایزنی فرهنگی كشورمان در عراق با بیش از 218 عنوان کتاب در حوزه‌های دینی و مذهبی، اندیشه و همچنین آشنایی با مناطق مختلف ایران با موضوع جهانگردی در این نمایشگاه شرکت کرده است.
 
https://taghribnews.com/vdcdj90xkyt09n6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی