تاریخ انتشار۱۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : 167886

شیخ میثم سلمان مصادره مسجد الخمیس توسط رژیم آل خلیفه را محکوم کرد

مسئول بخش آزادی های دینی دیده بان حقوق بشر بحرین، واگذاری مسجد الخمیس به وزارت فرهنگ این کشور را دلیلی بر ادامه سیاست رژیم آل خلیفه در تحریف تاریخ و دستکاری هویت ملی برشمرد.
شیخ میثم سلمان مصادره مسجد الخمیس توسط رژیم آل خلیفه را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شیخ "میثم سلمان" مسئول بخش آزادی های مذهبی دیده بان حقوق بشر بحرین، سکوت اداره اوقاف جعفری در برابر واگذاری اسناد و مدیریت مسجد الخمیس به وزارت فرهنگ این کشور را محکوم کرد و این اقدام را به معنی تسلط کامل رژیم بر آن دانست.

وی تأکید کرد: اداره اوقاف جعفری با سکوت خود، با وزارت فرهنگ در تحریف تاریخ این مسجد تاریخی و تضییع حقوق آن مشارکت کرده است.
شیخ سلمان واگذاری مسجد الخمیس به وزارت فرهنگ را دلیلی بر ادامه سیاست رژیم آل خلیفه در تحریف تاریخ و دستکاری هویت ملی برشمرد.

وی در ادامه افزود: دیده بان حقوق بشر آمادگی نگهداری و ترمیم بنای مسجد تاریخی الخمیس را دارد، اما تصمیم وزارت فرهنگ بر تولیت این مسجد را مردود می داند زیرا همه اسناد و شواهد تاریخی حاکی از آن است که این مسجد در اداره اوقاف جعفری ثبت شده است و یکی از بزرگترین حوزه های علمیه در تاریخ بحرین و منطقه به شمار می آید.

شیخ سلمان در پایان تأکید کرد: رژیم آل خلیفه هیچ حق قانونی و شرعی برای مصادره این مسجد ندارد و هیچ توجیه و بهانه ای نمی تواند برای این منظور بیاورد.
https://taghribnews.com/vdcdj50f9yt09j6.2a2y.html
مرجع : الوفاق
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی