تاریخ انتشار۲۷ دی ۱۳۸۹ ساعت ۹:۱۲
کد مطلب : 37031
رئیس بانک توسعه اسلامی:

مبادلات تجاری بین کشورهای اسلامی به ۱۷درصد رسید

رئیس بانک توسعه اسلامی اعلام کرد: مبادلات تجاری بین کشور های عضو این بانک به بیش از ۱۷ درصد رسیده است.
مبادلات تجاری بین کشورهای اسلامی به ۱۷درصد رسید
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "احمد محمد علی" رئیس بانک توسعه اسلامی در مراسم افتتاحیه نشست تأمین مالی پروژه های منطقه ایی برای بهبود تجارت و طرح های زیربنایی که در جده برگزار شد گفت: تجارت بین کشور های اسلامی در طی سال های اخیر به بیش از ۱۷ درصد رسیده است اما هنوز تا چشم اندازی که سازمان کنفرانس اسلامی برای افزایش تجارت بین کشور های اسلامی معین کرده است، فاصله داریم.

وی افزود: سازمان کنفرانس اسلامی در سال ۲۰۰۵ مقرر کرد حجم تجارت بین کشور های اسلامی در سال ۲۰۱۵ باید به رقم ۲۰ درصد برسد.

رئیس بانک توسعه اسلامی گفت: کمیته دائمی توسعه همکاری تجاری بین کشور های عضو سازمان کنفرانس اسلامی"کومسک" اخیرا این چشم انداز را افزایش داده است و اعلام کرده که کشور های اسلامی باید بیش از ۳۰ درصد از تجارت خود را با یکدیگر انجام دهند.

وی اشاره کرد که بانک توسعه اسلامی از جمله نخستین سازمان های مالی بین المللی بود که به تقویت و توسعه مبادلات تجاری بین کشور های عضو سازمان کنفرانس اسلامی مبادرت و توجه بسیار زیادی به این بخش معطوف کرد.

احمد محمد علی اعلام کرد: حجم فعالیت های تجاری بانک توسعه اسلامی از زمان آغاز فعالیت آن در سال ۱۹۷۵ تا کنون به بیش از ۴۲ میلیارد دلار رسیده است که بیشتر این رقم برای بهبود و افزایش تجارت بین کشور های عضو سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: همکاری فشرده ایی بین بانک توسعه اسلامی و بانک جهانی وجود دارد و بانک توسعه اسلامی علاقمند به تقویت همکاری مثمر ثمر با همه مؤسسات مالی منطقه ایی و بین المللی به منظور کمک به افزایش تجارت بین کشور های اسلامی است.
https://taghribnews.com/vdcdfz0s.yt05s6a22y.html
مرجع : واس
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی