تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : 232810
امام جمعه اهل سنت خراسان شمالي

امت اسلامی برای حفظ منابع خود چاره ای جز حفظ وحدت ندارد

امام جمعه اهل سنت روستاي حصارچه از توابهع شهرستان رازو جرگلان گفت: :امت اسلامی برای حفظ منابع خود چاره ای جز حفظ وحدت ندارد و اگر دستور خدا و شرع هم نبود به خاطر منافع امروز ما، مصلحت دینی ایجاب می كند وحدت و تقریب حفظ شود.
امت اسلامی برای حفظ منابع خود چاره ای جز حفظ وحدت ندارد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب مذاهب(تنا) از بجنورد، "حاج آنا محمد آخوند پروانه" امام جمعه اهل سنت روستاي حصارچه از توابع شهرستان رازو جرگلان(خراسان شمالي) در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اظهار داشت: رسول اکرم (ص) که منشأ وحدت بودند، تمام قبایل عرب را دستور به وحدت و یکپارچگی دادند و تمام اصحاب و یاران خود را به وحدت توصیه کردند چون رسول الله می دانستند که اگر در میان مسلمانان وحدت باشد همیشه پیروز و سربلند خواهند بود و اگر میانشان تفرقه و نزاع باشد همیشه شکست خواهند خورد.

آخوند پروانه تصريح کرد: روحانيون شيعه وسني وظيفه دارند وحدت و یکپارچگی خود را گسترش دهند و نسبت به ترفندها و هجمه های دشمنان آگاهی کامل داشته باشند، تادشمنان اسلام نتوانند به اهداف پليدشان که همانا نابودي اسلام و مسلمين است، برسند.

وي اطاعت از فرامین و رهنمود های مقام معظم رهبری را تنها راه حفظ و گسترش وحدت اسلامی دانست و افزود: اگر مسلمانان جهان می خواهند در تمامی زمینه ها پیشرفت کنند و به موفقیت و سعادت در دنیا و آخرت دست یابند باید از ولی امر مسلمین جهان اطاعت کرده و بیانات مقام معظم رهبری را سرلوحه اهداف خود قرار دهند.

خطيب جمعه اهل سنت حصارچه همچنين افزود: مهمترين و بي نقص ترين سند وحدت مسلمانان، قرآن است و حرکت در مسيرآيات و دستورات اين کتاب الهي تنها راه برون رفت مسلمانان از دسيسه هاي دشمنان اسلام است. 

 گفتنی است، حدود ۱۰ درصد از جمعیت911 هزار نفری استان خراسان شمالی ترکمن های سنی مذهب هستند که در شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان سکونت دارند.
 
https://taghribnews.com/vdcdfx0xzyt0sj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی