تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۵
کد مطلب : 232612
معاون مرکز تحقیقات استراتژیک ترکیه:

کشورهای جهان اسلام باید برای صلح در منطقه تدبیری بیاندیشند

معاون مركز تحقيقات استراتژيك كشور تركيه گفت: مردم بايد در صلح زندگی كنند اما متأسفانه در حال حاضر اين صلح و آرامش در منطقه كمتر وجود دارد. لذا كشورهای جهان اسلام باید برای ایجاد صلح در منطقه تدبیری بیاندیشند.
کشورهای جهان اسلام باید برای صلح در منطقه تدبیری بیاندیشند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مرات بيلهام" معاون مركز تحقيقات استراتژيك تركيه(تاسام) در هفتمین کنفرانس مجمع جهان اسلام گفت: اسلام دين صلح، تفكر و تدبر است اما ما در اجرا و عملی كردن سياست های اسلام درست عمل نكرده ايم و در اين زمينه بايد از خود انتقاد كنيم.
 
وی افزود: تحمل يكديگر و همكاری متقابل با هم بسيار سودمندتر از جنگ است و اين وظيفه عالمان دينی و حاكمان كشورهای اسلامی است كه آن را رواج دهند.
 
بیلهام خاطرنشان کرد: مردم بايد در صلح زندگی كنند، درباره صلح صحبت كنند و زبانی صلح آميز داشته باشند كه متأسفانه در حال حاضر اين صلح و آرامش در منطقه كمتر وجود دارد.
 
وی نبود اتاق هاي فكر در كشورهای اسلامی را از كمبودهای اين حوزه دانست و تصريح كرد: اتاق فكرها سازمان های نهادينه جامعه مدنی هستند كه پيام ما را به دولت ها می دهند و روابط سياست خارجی را بهبود می بخشند.
 
معاون مركز تحقيقات استراتژيك تركيه در پايان سخنان خود يادآور شد: متأسفانه در حال حاضر سرنوشت انسان ها در منطقه در خطر است، سوريه زخم های بسياری برداشته است و خون های بسياری در اين كشور به زمين ريخته شده است و اين روند همچنان ادامه دارد؛ لذا كشورهای جهان اسلام بايد برای جلوگيری از جنگ و خونريزی در این کشور و منطقه تدبيری بيانديشند.
 
https://taghribnews.com/vdcdfx0xxyt0s96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی