تاریخ انتشار۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 203218

انهدام 2دستگاه تانک آمریکایی در جیزان/ رسوایی تازه تبلیغات سعودی درجنگ یمن

ارتش و کمیته های مردمی، حمله جدید ارتش سعودی را برای پس گرفتن مرکز نظامی العمود در استان جیزان عربستان که به تصرف نیروهای یمنی در آمده است، با شکست مواجه و دو دستگاه تانک آمریکایی آنان را منهدم کردند.
انهدام 2دستگاه تانک آمریکایی در جیزان/ رسوایی تازه تبلیغات سعودی درجنگ یمن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ستاد تبلیغات جنگ ارتش و کمیته های مردمی یمن با انتشار تصاویر انهدام تانکهای آبراهامز اعلام کرد: این تانکها در شهر الخوبه در جیزان با موشکهای ضد زره هدف قرارگرفت و منهدم شد.
 
مرکز نظامی العمود در کنترل نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن است و ارتش سعودی بارها تلاش کرده است آن را پس بگیرد.

نیروهای سعودی پس از تحمل شکست برای پس گرفتن این مرکز به نیروی هوایی متوسل شدند اما حملات هوایی نیز بی فایده بود و این مرکز نظامی سعودی همچنان در کنترل نیروهای یمنی است.
 
المسیره اعلام کرد: جنگنده های سعودی سپس خانه های شهروندان عربستانی را در شهر الخوبه بمباران کردند.
 
ازطرف دیگر نیروهای یمنی مراکز نظامی ارتش سعودی در استان های نجران و ظهران عسیر را نیز هدف حملات موشکی قرار دادند.
 
رسوایی تازه تبلیغات سعودی در جنگ یمن
 
درپي نمايش قدرت ارتش و نيروهاي كميته هاي مردمي يمن در چند روز اخير، رسانه هاي سعودي در اقدامي ناشيانه تصاوير بازيهاي جنگي رايانه اي را به جاي تصاوير جنگي خود در يمن منتشر كردند كه رسوايي بزرگي را براي آنها به بار آورد.
 
سايت خبري العهد نوشت: آنچه در زير مي آيد يك طنز نيست بلكه ساخته و پرداخته كشوري است كه همه اميد خود را براي كسب حداقل يك دستاورد نظامي از دست داده و به سخيف ترين ترفندها و ساده ترين آنها روي آورده است تا ذره اي روحيه كسب كند.
 
به نوشته العهد داستان از اينجا آغاز شد كه به دنبال انتشار فیلم و عکس هایی از انهدام گسترده خودروهای نظامی سعودي در منطقه مرزي جيزان و سرنگون كردن بالگردهاي ارتش سعودي بدست رزمندگان جنبش انصار الله يمن، از آنجا که مستند و تصاویری ازحمله به حوثی ها دراختیار نداشتند بخش هایی از یک بازی رایانه ای را به عنوان حملات گسترده بالگردهای آپاچی عربستان به حوثی ها در سطح گسترده ای منتشر کردند.
 
رسانه هاي كشورهاي عرب خليج فارس که دنباله رو دولت سعودي هستند ، این ويدئورا با عنوان گزارش ستاد ائتلاف نیروهای عربی در سطح وسیعی منتشر كردند. این ویدئو يك بالگرد آپاچي را در حال گلوله باران مواضع غيرنظامي و به قتل رساندن نظاميان در مناطق صخره اي و ناهمواره به تصوير مي كشد. آنها اسم اين ويدئو را اينگونه گذاشتند كه "آپاچي عربستان حوثي ها را در كوهستان صعده با دقت بالا شكار مي كند".
 
مشكل واقعي اينجا بود كه اين رسانه ها به خود زحمت ندادند تا درباره منبع اين ويدئو جستجو كنند و ببنيد كه آيا واقعا اين ويدئو مربوط به يمن است. حتي يك رسانه گفت كه اين ويدئو را "ائتلاف عربي" به رهبری عربستان عليه يمن منتشر كرده است!
https://taghribnews.com/vdcdfs0xjyt0zx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی