تاریخ انتشار۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 203416

ورود آیت ‌الله‌ نوری همدانی به باکو

حضرت آیت‌الله‌ حسین نوری همدانی از مراجع تقلید بامداد دوشنبه وارد پایتخت جمهوری آذربایجان شد. وی هدف از سفرش را کمک به تقویت وحدت بین مسلمانان و همبستگی بین دو کشور اعلام کرد.
ورود آیت ‌الله‌ نوری همدانی به باکو
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) در مراسم استقبال، از آیت الله نوری همدانی شیخ الاسلام «الله شکور پاشازاده» بالاترین مقام دینی جمهوری آذربایجان ، حجت الاسلام« علی اکبر اجاق نژاد» نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، «محسن پاک آیین» سفیر کشورمان،« ابراهیم ابراهیمی» رایزن فرهنگی و جمعی از ایرانیان مقیم در جمهوری آذربایجان حضور داشتند.

حضرت آیت‌الله‌ العظمی حاج شیخ حسین نوری همدانی در بدو ورود به باکو ،هدف از سفر خود به این کشور اسلامی را کمک به تقویت وحدت بین مسلمانان و همبستگی بین دو کشور اعلام کرد.

ایشان وحدت و اتحاد را نیاز ضروری امت اسلامی و کشورهای مسلمان برای مقابله با دشمنان اعلام کرد .

دیدار با علمای جمهوری آذربایجان و شرکت در نشست اداره مسلمانان قفقاز در مسجد تازه پیر با حضور شیعیان این کشور، از برنامه های ایشان  اعلام شده است.

آیت‌الله‌ نوری همدانی همچنین در سفر خود به جمهوری آذربایجان از شهرهای تاریخی «شاماخی» و «گنجه» نیز دیدن خواهد کرد.

زیارت مرقد مطهر حضرت حکیمه بنت موسی بن جعفر(س) در باکو، بارگاه نورانی امامزاده سید ابراهیم ابن محمد ابن باقر (ع) در گنجه، بازدید از مسجد جمعه شاماخی، مسجد بزرگ حیدر، مرقد نظامی گنجوی و سخنرانی در جمع روحانیون آذربایجان و ایرانیان مقیم باکو از دیگر برنامه های آیت   الله نوری همدانی اعلام شده است.

آیت الله نوری همدانی تاکنون برای دیدار با مسلمانان و شیعیان کشورهای مسلمان، به کشورهای روسیه، کنیا و تانزانیا نیز سفر کرده است.
https://taghribnews.com/vdcdfs0x9yt0zo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی