تاریخ انتشار۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 214117
وزير ديني تونس:

ایران جایگاه رفیعی در دنیا و جهان اسلام دارد

وزیر امور دینی تونس در ديدار سفير و رايزن فرهنگي ايران در اين كشور، گفت: ایران جایگاه رفیعی در دنیا و جهان اسلام دارد.
ایران جایگاه رفیعی در دنیا و جهان اسلام دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بروجردی، سفیر و محمد اسدی‌ موحد، رايزن فرهنگي ايران در تونس، به منظور  تقديم  دعوتنامه عثمان بطیخ، وزیر امور دینی تونس برای شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی در ايران، با وي ديدار و گفت‌وگو كردند.
 
سفير كشورمان در تونس در ابتداي اين ديدار خطاب به وزیر امور دینی تونس، با تأكيد بر جایگاه عثمان بطيخ، به عنوان یک عالم برجسته و حکیم، نقش علمای تونس در تقویت وحدت اسلامی را ستودنی عنوان كرد.
 
وي همچنين هدف از این ديدار را تجدید دوستی و برادری و نیز تقدیم دعوتنامه برای شرکت وزير امور ديني تونس در کنفرانس وحدت اسلامی و نیز یادآوری دعوت مجدد حجت‌الاسلام قاضی‌عسگر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برای دیدار وزير امور ديني تونس از ایران و آشنايی وي با امور حجاج ایرانیان خطاب كرد.
 
بروجردي همچنين با بيان اينكه هفته وحدت، عامل پیونده‌دهنده امت اسلامی است، افزود: تعالیم اهل بیت (ع)، دعوت به وحدت و انسجام بین امت اسلامی است. بر همين اساس است كه در ایران، بین اهل سنت و تشيع، اتحاد و برادری وجود دارد.
 
وي در ادامه فاجعه منا و کشته شدن مسلمان و تعداد زیادی از حجاج ایرانی را سبب ایجاد غم و اندوه دانست و تأكيد كرد كه علمای اسلامی بايد با همفکری، درباره موضوع حج چاره‌اندیشى كنند.
 
بروجردي ادامه داد: ایران و سازمان حج ایران، تجربه خوبی در برنامه‌ریزی و تدبیر امور حجاج دارند. شما هم در در سفر خود به ایران می‌توانید از اين تجارب بهرمند شوید.
 
پس از آن عثمان بطيخ، وزیر امور دینی تونس در سخناني با بيان اينكه ایران جایگاه رفیعی در دنیا و جهان اسلام دارد، به موضوع افراطي‌گري در جهان اسلام پرداخت و گفت: مبارزه و مقابله با افراطي‌گری و جریانات تکفیری، ضروری است و امروز افراطي‌گری باعث تخریب چهره اسلام شده است.
 
https://taghribnews.com/vdcdfo0x5yt0ff6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی