تاریخ انتشار۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : 259415
آیت الله اراکی در مسجد ایرانیان بمبئی:

ما احتیاج به وحدت داریم/انقلاب اسلامی متعلق به همه مستضعفین سراسر جهان است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه ما احتیاج به وحدت داریم، اظهار داشت: اگر جامعه اسلامی با هم متحد شوند دیگر شاهد عقب ماندگی در جهان اسلام نخواهیم بود.
ما احتیاج به وحدت داریم/انقلاب اسلامی متعلق به همه مستضعفین سراسر جهان است
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب که در رأس هیئتی به هند سفر کرده است عصر روز سه شنبه طی سخنانی در جمع نمازگزاران مسجد ایرانیان بمبئی، با اشاره به سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران همان هدفی را در پیش گرفته که انبیاء الهی و رسول اکرم(ص) در پیش گرفته بودند و آن اقامه عدل و قیام علیه ظلم و استکبار بود.
 
وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران در این 38 سال توانست هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی در برابر ظلم مقاومت کند.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه پیش از انقلاب، حکومت پهلوی بر مردم ظلم می کرد، اظهار داشت: در این دوران کشور در اختیار بیگانگان بود و ثروت و دارایی مردم توسط آمریکا و قدرت های بزرگ به تاراج می رفت و مردم در فقر و بدبختی زندگی می کردند. بیش از 70% از مردم بی سواد بودند و روستاها و بسیاری از شهرها از امکانات اولیه برخوردار نبودند، مردم در ادامه کشور دخیل نبودند و نخست وزیر و وزراء توسط خارجی ها بویژه آمریکایی ها تعیین می شد.
 
وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار حکومت اسلامی شاهد بودیم که شهرها و روستاها آباد شدند و حتی در روستاها دانشگاه تأسیس شد و ما امروز می بینیم که بیش از 1000 دانشگاه در سراسر کشور فعالیت دارند در حالیکه قبل از انقلاب تعداد دانشگاههای کشور انگشت شمار بودند، امروز بی سوادی به کمتر از 5 درصد در کشور رسیده است.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه خارجی نیز بسیار موفق عمل کرده است و همواره از مستضعفین بویژه مردم مظلوم فلسطین دفاع کرده است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به همه مستضعفین سراسر جهان است، گفت: با حمایت جمهوری اسلامی ایران اولین بار مسلمین توانستند در جنوب لبنان و غزه پیروز شوند؛ مقاومت اسلامی در سوریه، لبنان و فلسطین با حمایت جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.
 
آیت الله اراکی در ادامه سخنان خود به موضوع تقریب بین مذاهب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم همواره ما را از تفرقه و دودستگی نهی فرموده اند.
 
وی افزود: هرچند مذاهب مختلف اسلامی در برخی مسائل جزئی با یکدیگر اختلاف نظر دارند اما در مسائل اصلی با هم متحد و یکی هستند لذا باید تلاش کنیم تا جامعه اسلامی را از تفرقه باز بداریم؛ اگر جامعه اسلامی با هم متحد شوند دیگر شاهد عقب ماندگی در جهان اسلام نخواهیم بود.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: ما احتیاج به وحدت داریم و باید با یکدیگر متحد شویم تا بتوانیم بر دشمنان اسلام و مسلمین پیروز شویم.
https://taghribnews.com/vdcdfn0xkyt0ko6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی