تاریخ انتشار۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 239318

نشست خبری کلان پروژه « شناخت تکفیر و جریان های تکفیری »

نشست خبری کلان پروژه « شناخت تکفیر و جریان های تکفیری » با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری و اصحاب رسانه یکشنبه 3/5/95 در پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد .
نشست خبری کلان پروژه « شناخت تکفیر و جریان های تکفیری »
به گزارش خبرنگار تقریب از قم، نشست خبری کلان پروژه « شناخت تکفیر و جریان های تکفیری » با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی،و اصحاب رسانه امروز یکشنبه( 3/5/95 )در پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت های پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت : مهمترین وظیفه پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیده بانی موثر در جهان اسلام است .پژوهشگاه باید بنیادی و ساختاری به رصد حوادث جهان اسلام پرداخته  و برای آینده آن ایده داشته باشد .
 
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با تاکید بر اینکه از دیگر وظایف این پژوهشگاه، شناسایی جریان های فکری و مذهبی در جهان اسلام است، خاطرنشان ساخت: امروز جهان اسلام با مصیبتی بزرگ مواجه است که نگاه و قرائت های افراطی از متون دینی می باشد.
 
امام جمعه سابق نیوکاسل  ادامه داد: متأسفانه یک نوع تفسیر و برداشت نامعقول از متون دینی شده که حرکاتی را علیه دین به وجود آورده و نتیجه ای جز انحطاط جامعه اسلامی و تشویش چهره اسلام و نبی مکرم اسلام(ص) نداشته است.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد مصیبت دیگری به نام گروه ضاله و منحرف تکفیری هستیم که با پشتیبانی غرب سبب نگرانی های بسیاری در جهان اسلام شده است.
 
مدیر موسسه عروه الوثقی  با بیان این که گروه های تکفیری دارای مبانی هستند، اظهار داشت: وظیفه ما در مقابل این گروه ها آن است که فعالیت عمیقی داشته باشیم تا بدانیم که این گروه ها در 10 سال آینده به چه سمتی رفته و وظایف ما چه خواهد بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین مختاری ابراز داشت: در این راستا در مرحله اول باید بدانیم که چه عواملی سبب شیوع گروه های تکفیری شده و اینکه چه عواملی را باید برای مقابله با این نوع گروه ها به کار گرفت.
 
وی با اشاره به این که پژوهشگاه مطالعات تقریبی برای مقابله با این گروه ها مأموریت هایی را طراحی کرده است، خاطرنشان ساخت: یکی از این مأموریت ها، تعریف کلان پروژه ای به نام شناخت تکفیر و جریان های تکفیری برای مقابله با این نوع گروه هاست که از لحاظ میدانی و جامع الاطراف بودن، می تواند با این گروه به خوبی مقابله نماید.
 
رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود: این پروژه به دلیل استفاده از تمام نهاد ها و اندیشمندان حوزه ، جامع الاطراف و همه سویه بودن  و آموزش و تربیت نیرو در تقابل با تفکر تکفیر « کلان پروژه » نام گذاری شده است .
 
دکتر مختاری به خصوصیات این کلان پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه میدانی، توصیفی و آینده پژوه است که به زبان های انگلیسی، روسی و عربی در مناطق خارج از کشور مانند آمریکا، انگلیس و اروپا ترجمه می شود.
 
وی اظهار داشت: هدف از این ترجمه آن است که جوانان اروپا را  با دین نبی مکرم اسلام(ص) آشنا ساخته و به آنان بفهمانیم که اسلام، دین رحمانی بوده و با گروه های تکفیری و مبانی آنها فرق می کند.
 
دکتر مختاری در پایان با اشاره به منابع مورد استفاده در این پروژه گفت : منابع کتابخانه ای قوی ، استفاده از ظرفیت تمام اندیشمندان شیعه و سنی  و در مرحله بعد اعزام پژوهشگر به کشور های دیگر جهت پژوهش های میدانی مهمترین منابع ما برای ادامه این پروژه خواهند بود.
 
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcdfn0xjyt0ss6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی