تاریخ انتشار۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : 205414

خطر در مسجدالاقصی/ حمله صهیونیستها به نمازگزاران در چهارمین روز پیاپی

شهرک نشینان صهیونیست در چهارمین روز متوالی به مسجدالاقصی حمله کردند. در این حمله و درگیری با فلسطینیان دستکم یکصد فلسطینی زخمی شدند.
خطر در مسجدالاقصی/ حمله صهیونیستها به نمازگزاران در چهارمین روز پیاپی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) امروز هم در چهارمین روز متوالی شهرک نشینان تندروی صهیونیست به سرکردگی "یهودا گلیک" خاخام تندروی یهودی به مسجدالاقصی حمله کردند و ضمن درگیری شدید با نمازگزاران فلسطینی متحصن در داخل مسجد، دهها تن را زخمی کردند.

نمازگزاران فلسطینی امروز در اعتراض به ممانعت نظامیان صهیونیستی از ورودشان به داخل مسجدالاقصی مقابل دروازه های باب السلسله و باب المجلس تحصن کرده اند و این تحصن همچنان ادامه دارد.

با بحرانی شدن اوضاع در قدس پلیس رژیم صهیونیستی با ایجاد مراکز متعدد ایست بازرسی در اطراف مسجد الاقصی و بخش قدیمی قدس شماری از جوانان و دانش آموزان را بازداشت و از آنان بازجویی کردند.

حملات نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و تعرض آنان به نمازگزاران، یکشنبه گذشته در ساعات اولیه صبح شروع شد و در این مدت بیش از 150 فلسطینی زخمی و شماری نیز بازداشت شده اند.

درگیری ها از زمانی آغاز شد که رژیم صهیونیستی با اجرای طرح زمانی ورود شهرک نشینان به مسجدالاقصی قصد اجرای طرح تقسیم مکانی این مسجد را نیز در دستور کار قرارداده است .

با اجرای طرح زمانی، شهرک نشینان صهیونیست می توانند صبحها از ساعت 7 تا 11 وارد مسجد شوند.

این هتک حرمت قبله اول مسلمین باعث خشم همه مسلمانان جهان به ویژه فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی شده است . احزاب و نهادهای فلسطینی و مقاومت اسلامی در اعتراض به این اهانت آشکار همه مسلمانان را به مقابله با این توطئه فراخوانده اند.

بسیاری از احزاب و شخصیتهای فلسطینی و جها اسلام از مردم و فلسطینیان خواسته اند جمعه این هفته تظاهرات اعتراض آمیز برپا کنند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین هم از طرفداران و رزمندگان خود خواسته است عملیات استشهادی را ضد مراکز صهیونیستی اجرا کنند.


 
https://taghribnews.com/vdcdfk0xoyt0zo6.2a2y.html
مرجع : فلسطین الیوم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی