تاریخ انتشار۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 295118
دبيركل مجمع جهاني جهاني تقريب مذاهب اسلامي:

نقش حضرت خديجه(س) در پايه گذاري تمدن اسلامي ويژه است/ دستاوردهاي همايش ملي بانوي فضيلت در راستاي تقويت بنيان خانواده ها مدنظر قرار گيرد

تنا - اختصاصی
دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي به نقش حضرت خديجه(س) در پايگذاري امت اسلامي اشاره كرد و گفت: ايشان جايگاه ويژه اي در تشكيل برترين خانواده عالم هستي داشتند و از بنيان گذاران حركت عظيم بشري بودند كه هم اكنون با گذشت هزار و ٤٠٠ سال بركات خاندان ايشان شامل حال همه جهانيان است.
نقش حضرت خديجه(س) در پايه گذاري تمدن اسلامي ويژه است/ دستاوردهاي همايش ملي بانوي فضيلت در راستاي تقويت بنيان خانواده ها مدنظر قرار گيرد
به گزارش خبرنگار تقريب از سنندج، آيت الله محسن اراكي پيش از ظهر امروز در همايش ملي بانوي فضيلت در سنندج ضمن تسليت شهادت جمعي از مردم كُردزبان اهل سنت و اهل تشيع در زلزله كرمانشاه به همه ايرانيان اظهار كرد: اميدواريم همه مسئولان و دست اندركاراني كه تواني دارند به زلزله زدگان كمك كنند كه جراحات وارده بر اين خانواده ها التيام پيدا كند.

وي در ادامه سخنان خود از همه سازمان ها و نهادهايي كه در برگزاري همايش ملي بانوي فضيلت در سنندج مشاركت كردند تقدير كرد.

آيت الله اراكي به سيره حضرت خديجه(س) اشاره كرد و گفت: باتوجه به اينكه قران كريم با مفاهيم حقيقي سر و كار دارد از همسران پيامبر به عنوان امهات المؤمنين ياد مي كند و تحليل ويژه اي از جامعه اسلامي ارايه مي كند.

دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي تصريح كرد: قرآن جامعه اسلامي را به عنوان يك هويت واحد مي داند و اين هويت حقيقي به وسيله محمد(ص) ايجاد مي شود.

آيت الله اراكي خاطرنشان كرد: امهات مؤمنين يعني آن جامعه إيماني كه هويتش را رسول اكرم(ص) ايجاد كرده است و پيامبر به عنوان پدر جامعه اسلامي به خلق برترين امت پرداخته است.

وي افزود: حضرت خديجه(س) در تأسيس جامعه اسلامي نقش أساسي داشتند و يار نخستين پيامبر(ص) و از بنيان گذاران اين حركت عظيم بشري بوده اند. 

دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي اظهار كرد: خانواده اي كه از رسول أكرم و حضرت خديجه پايه گذاري شد برترين خانواده بشري است و اين خاندان امروز پس از هزار و ٤٠٠ سال بركات بسياري براي جامعه بشري دارند و در ٥٠سال اخير هم هر پرچمي براي دفاع از حقوق إنسان ها و تعالي جامعه برافراشته شده است فرزندان بانو خديجه(س) آن را به حركت در آورده اند.

آيت الله اراكي افزود: نقش خانواده در تمدن اسلامي بسيار مهم است و خانواده سالم زمينه ساز جامعه سالم است لذا اميدواريم حركت خوبي كه از همايش بانوي فضيلت در كردستان آغاز شده است منشأ حركت هاي بزرگي در راستاي تعالي خانواده ها در جامعه اسلامي باشد.

وي خاطرنشان كرد: فساد در جامعه غربي نهادينه شده است و يكي از مهمترين دلايل اين امر از هم پاشيدگي بنيان خانواده ها در جامعه غربي است.

آيت الله اراكي به جايگاه زنان در اسلام اشاره كرد و گفت: خدمت زن در خانواده والاترين إيثار است و رابطه إيثار متقابل كه از زندگي رسول أكرم و بانو خديجه به جامعه اسلامي ارايه شده است بايد همواره مدنظر مسلمانان باشد.
https://taghribnews.com/vdcdfk0xjyt0nf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی