تاریخ انتشار۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 268811
//آخرین تحولات سوریه//

دستاوردهای جدید ارتش سوریه در مقابله با تروریستهای تکفیری/ کشته شدن 15 تن از اهالی رقه در حمله ائتلاف آمریکا

ارتش سوریه در نبرد با داعش موفق شد، سد الزلف و چاه‌های الرصیعی را آزاد کند و عناصر داعش را نیز در چندین منطقه در شرق حلب به عقب براند.
دستاوردهای جدید ارتش سوریه در مقابله با تروریستهای تکفیری/ کشته شدن 15 تن از اهالی رقه در حمله ائتلاف آمریکا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت طی 24 ساعت گذشته، حملات جدید خود را از شهرک «المزیونه» واقع در شمال شرق حلب و جنوب فرودگاه نظامی «الجراح» آغاز کردند.
 
یک منبع میدانی به روزنامه «الوطن» سوریه اعلام کرد که نیروهای مقاومت توانسته‌اند روستای «الصمجلیة» واقع در جنوب المزیونه و «کازیة الخزیم» واقع در بزرگراه متنهی به رقه را آزاد کند.
 
در جریان این عملیات عناصر داعش متحمل خسارات و تلفات جانی بسیاری شدند و مجبور شدند که به سمت شهرک «مسکنه» عقب‌نشینی کنند.
 
به گفته این منبع، نیروهای سوری در ادامه پیشروی خود موفق شدند ارتفاعات «فضه» را نیز از داعش پس بگیرند.
 
ارتش سوریه همچنین توانست منطقه موسوم به «المزارع الثالثه» را در جنوب المزیونه آزاد کند و به سمت ایستگاه قطار «تل حسن» نیز پیشروی داشته باشد و این ایستگاه را نیز آزاد کند.
 
در جنوب صحرای سوریه نیز ارتش سوریه در شرق «السویداء» به پیشروی خود ادامه داد و توانست سد راهبردی «الزلف» را از داعش پس بگیرد.
 
این سد در فاصله 50 کیلومتری ریف جنوب شرقی السویداء و 30 کیلومتری مرز اردن قرار دارد.
 
ارتش سوریه همچنین در این منطقه موفق شده است کنترل همه چاههای «الرصیعی» واقع در جاده الزلف را به دست بگیرد.
 
خبر دیگر از سوریه این که جنگنده های ائتلاف بین المللی، به سرکردگی آمریکا، 15 غیرنظامی را در سوریه کشتند.
 
ستاد "رقه در سکوت ذبح می شود" با اعلام این خبر تاکید کرد: جنگنده های ائتلاف بین المللی که داعیۀ مبارزه با داعش داشتند، روستای کدیران در حومۀ غربی رقه را بمباران کردند که در این بمباران، 15 غیرنظامی کشته شدند.
 
فعالان سوری نیز خبر دادند روستای المنصوره که در نزدیکی کدیران واقع شده است نیز هدف 10 حملۀ هوایی جنگنده های ائتلاف قرار گرفت و بمباران این روستا خسارت های سنگینی در آن برجا گذاشت. مردم این روستا، از ترس تکرار این حملات، خانه های خود را رها کرده و آوره شدند.
 
یک کودک شش سالۀ سوری نیز روز یک شنبه، بر اثر شدت جراحات، در بیمارستان جان باخت. این کودک، در حملۀ هوایی جنگنده های ائتلاف بین المللی به روستای دبی فرج در غرب شهر الطبقه در استان رقه زخمی شده بود.
 
 
https://taghribnews.com/vdcdfj0xfyt09j6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی