تاریخ انتشار۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 158011
نقوی حسینی در گفت و گو با تقریب:

همکاری دوکشور ایران و عربستان قطعا به نفع جهان اسلام است /عربستان منافع جهان اسلام را در نظر بگیرد

تنا- اختصاصی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: اکنون لازم است عربستان حداقل در سیاست های منطقه ای خودش تجدید نظر کند و منافع جهان اسلام را در نظر بگیرد.
همکاری دوکشور ایران و عربستان قطعا به نفع جهان اسلام است /عربستان منافع جهان اسلام را در نظر بگیرد
"سید حسین نقوی حسینی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیرامون رابطه ایران و عربستان در گفت و گو با خبرنگار تقریب اظهار داشت: ایران و عربستان سعودی دو کشور بزرگ جهان اسلام و منطقه محسوب می شوند و اگر بین این دو کشور همکاری و مراودات خوبی برقرار شود قطعا به نفع جهان اسلام خواهد بود.

وی افزود: اما باید به این نکته اشاره کنیم که عربستان سعودی نسبت به برخی تحولات منطقه ای دچار اشتباهاتی شده است برای نمونه در سوریه، عربستان تصور می کرد که دولت سوریه به راحتی سقوط می کند و یا اینکه تصور می کرد ساقط شدن دولت سوریه به نفع جهان اسلام است در حالیکه امروز حداقل ثابت شده است که هر دو تصور و برداشت عربستان، برداشت اشتباهی بوده همانطور که در عراق و افغانستان نیز دچار اشتباه شده بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بنابراین لازم است حداقل عربستان در سیاست های منطقه ای خودش تجدید نظر کند و منافع جهان اسلام را در نظر بگیرد. 

وی افزود: الان عربستانی ها باید بپذیرند که رژیم اشغالگر قدس یک رژیم نامشروع و به ضرر جهان اسلام می باشد همچنین عربستانی ها باید بپذیرند که وجود آمریکا و غرب در منطقه به ضرر منطقه و جهان اسلام است بنابراین تا این باورها ایجاد نشود قطعا فضای همکاری میان ایران و عربستان فضای مناسبی نخواهد بود .
نقوی حسینی افزود: یکی دیگر از اشتباهات عربستان این است که بین جوامع اسلامی مرزبندی و تنش فرقه ای ایجاد می کند اینها به شدت به ضرر وحدت جهان اسلام است.

وی تأکید کرد: امروز تکفیری ها و گروههای افراطی خسارات زیادی حتی به آموزه های قرآنی و اسلامی وارد کرده اند بنابراین این نوع حرکت و استراتژی به ضرر جهان اسلام است و عربستان اگر بخواهد این گونه حرکت کند معلوم است که وحدتی به وجود نمی آید.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی پیرامون تحولات اخیر در دستگاه دیپلماسی عربستان نیز گفت: جابجایی بن سلطان نشان دهنده این است که عربستان متوجه برخی از این اشتباهات شده و باید اصلاحاتی انجام دهد اما اینکه این تغییرات تا کجا ادامه پیدا کند و ایا منجر به تغییر استراتژی در عرصه سیاست خارجی عربستان شود باید منتظر تحولات آینده بود.

گفتگو تنظیم: محمد عسکری دوست 
https://taghribnews.com/vdcdfj0ffyt0kz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی