تاریخ انتشار۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب : 156617

کنفرانس بین‌المللی اتحاد جهانی امت اسلام در پاکستان برگزار شد/ گسترش اقدامات فرقه‌گرایانه در برخی کشورهای اسلامی توطئه کشورهای غربی

کنفرانس بین‌المللی "اتحاد جهانی امت اسلام" با تاکید بر اتحاد گروه‌های اسلامی در مقابل خطراتی که وحدت جهان اسلام را تهدید می‌کنند، در اسلام آباد پایتخت پاکستان برگزار شد.
کنفرانس بین‌المللی اتحاد جهانی امت اسلام در پاکستان برگزار شد/ گسترش اقدامات فرقه‌گرایانه در برخی کشورهای اسلامی توطئه کشورهای غربی
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، علمای شرکت‌کننده در این کنفرانس ، گسترش اقدامات تروریستی و فرقه‌گرایانه در برخی کشورهای اسلامی ازجمله پاکستان را توطئه طراحی شده کشورهای غربی و دست‌نشانده های فریب خورده آنها دانستند.

احترام به مقدسات ازسوی گروه‌های مذهبی ، اجتناب از دامن زدن احزاب به اقدامات فرقه‌ای و گسترش برنامه‌های مشترک مذهبی بین گروه‌های شیعه و سنی از موضوعات مورد تاکید علما در این کنفرانس بود.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس ضمن محکومیت اقدامات گروه‌های تکفیری نسبت به نفوذ جریان‌های تکفیری در کشورهای اسلامی به عنوان عامل خدشه‌دار کننده عقاید صحیح اسلامی و وحدت جهان اسلام هشدار دادند.

سخنرانان با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در سطح جهانی متحمل شکست شده‌اند و برای انتقام‌جویی دست به توطئه بین مسلمانان می‌زنند ، وحدت و هوشیاری مسلمانان را علت شکست دسیسه‌های دشمنان اسلام دانستند.

ما باید به مقدسات تمام فرق مذهبی احترام بگذاریم
علامه سید "ساجد علی نقوی" رییس حزب تحری اسلامی و سرپرست شورای علمای شیعی پاکستان در این همایش با تاکید بر نیاز پیشبرد هماهنگی ها در بین فرق مذهبی با هدف مقابله با توطئه های ضد اسلامی در جهان به ویژه در پاکستان، گفت: ما باید به مقدسات تمام فرق مذهبی احترام بگذاریم.

علامه "محمد امین شهیدی" معاون دبیر کل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان (MWM) گفت: امت اسلامی با اجتناب از دامن زدن به اختلافات باید در برابر دشمنان مشترک خود متحد شوند.

وی افزود: شورای همسبتگی ملی پاکستان جبهه ای برای مبارزه مسلمانان علیه سلطه استکبار جهانی و نظام امپریالیستی است.

امت اسلامی موظف به پایان دادن به اختلافات هستند
"سراج الحق" رییس جدید حزب جماعت اسلامی پاکستان طی سخنانی گفت: امروز مسلمانان نباید وقت خود را درباره مسائل جزیی و اختلافات فرقه ای تلف کنند، زیرا این موضوع واقعیت ندارد، امت اسلامی موظف به پایان دادن به اختلافات و متحد شدن برای مقابله با توطئه های آمریکا هستند.

"محمد ابراهیم خان" رییس حزب جماعت اسلامی پاکستان در ایالت خیبرپختونخوا (در شمال غرب این کشور)گفت: مسلمانان با عمل به دستور و تعلیمات قرآن مجید، باید در برابر دسیسه های غرب متحد شوند.

حجت الاسلام دکتر سید "محمود وزیری" معاون امور بین الملل این کنگره نیز با سخنرانی در همایش وحدت اسلامی گفت: حضور شخصیتهای و روسای گروههای مذهبی پاکستان در این همایش باعث دلگرمی و بیانگر عزم و اراده راسخ جامعه اسلامی بمنظور رفع چالش های پیش روزی مسلمانان می باشد.

وی با تاکید بر توجیه افکار عمومی و بویژه نخبگان جوان اسلامی به عمق خطر و تهدید بزرگ فرق تکفیری که اسلام و مسلمانان را با فاجعه روبرو ساخته اند افزود: امت اسلامی باید در مسیر مبارزه مشترک با این چالش ها گام بردارند و با بررسی اعمال گروههای تکفیری؛ راههای برون رفت از این مشکل را پیدا و آن را در مرحله اجرا قرار دهند.
https://taghribnews.com/vdcdf90f5yt0k96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی