تاریخ انتشار۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : 177010

واکنش وزارت امور خارجه به تصویب قطعنامه حقوق بشری ضد ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه هر گونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل را محکوم کرد .
واکنش وزارت امور خارجه به تصویب قطعنامه حقوق بشری ضد ایران
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) ، "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل گفت:جمهوری اسلامی ایران شکل گیری، تصویب و محتوای چنین قطعنامه هایی را از اساس مردود می داند.

وی افزود: مایه تاسف است که سازوکارها و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل از سوی برخی کشورهای غربی که بعضا خود آشکارا از ناقضان حقوق بشر در داخل و خارج مرزهای خود به حساب می آیند، مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این قطعنامه با استفاده از منابع مغرض وغیرموثق و بطور جانبدارانه تهیه شده است افزود: جمهوری اسلامی ایران بصورت مستدل و مستند به ادعاهای مندرج در این قطعنامه پاسخ داده است و اگر بی طرفی و دوری از معیار دوگانه مبنای تصمیم بانیان قطعنامه می بود ؛ بدون تردید به ضرورت نداشتن آن وقوف می یافتند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در شرایطی که بحران اصلی منطقه ، جنایات رژیم صهیونیستی و تروریسم و افراط گرایی سازمان یافته است، تصویب این قطعنامه، اصرار بر یک سیاست نادرست و از کارافتاده است.

وی سازوکار (یو پی آر) را محل مناسب و جهانشمول برای ارزیابی حقوق بشر دانست و افزود : جمهوری اسلامی ایران با مشارکت سازنده و فعال خود در نشست اخیر یو پی آر شورای حقوق بشر سازمان ملل به ارائه دومین گزارش خود پرداخت که طی آن طیف وسیعی از کشورها با شرکت فعالانه در گفتگوها ، توصیه های خود را نیز مطرح کردند و لازم است این توصیه ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

افخم همچنین افزود: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمسالار دینی است که در کنار تعهدات مذهبی و پای بندی به قانون اساسی و قوانین عادی خود و معاهدات بین المللی، توسعه و ارتقای حقوق بشر در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی را مورد اهتمام جدی دارد.

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که طی آن نقض حقوق بشر در ایران ، سوریه و کره شمالی را محکوم کرد.
https://taghribnews.com/vdcdf50fzyt05z6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی