تاریخ انتشار۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۹:۵۸
کد مطلب : 220264
//دو خبر از بحرین//

بیانیه علمای بحرین در محکومیت حمله به مسجد شیعیان عربستان/ گزارش جدید جمعیت حقوق بشر بحرین

علمای بحرین با انتشار بیانیه ای حمله تروریستی به مسجد امام رضا (ع) در منطقه "محاسن" در الاحساء واقع در منطقه شرقی عربستان را محکوم و تاکید کردند که مبارزه با تروریسم وظیفه ای دینی و ملی است.
بیانیه علمای بحرین در محکومیت حمله به مسجد شیعیان عربستان/ گزارش جدید جمعیت حقوق بشر بحرین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این بیانیه آمده است: زبان انسان از توصیف وحشیگری این حمله تروریستی عاجز است و تعالیم دینی و ارزش های انسانی چنین حملاتی را محکوم می کنند.
 
در این بیانیه تصریح شده است: محکوم کردن لفظی حملات تروریستی ، برای مبارزه با تروریسم کافی نیست بلکه باید برنامه ای جامع برای ریشه کنی تروریسم آماده کرد که " اصلاح کتب تحصیلیِ مغایر با تعالیم همنوع دوستی دین اسلام ، ممنوع کردن فعالیت مبلّغان دینی تفرقه افکن، ترویج تعالیم ناب اسلامی و ارزش های انسانی و تأمین امنیت اماکن عبادی " باید در صدر اولویت های این برنامه جامع گنجانده شود. 
 
علمای بحرین خاطرنشان کردند، ما از خداوند متعال می خواهیم که شهدای حمله تروریستی به مسجد امام رضا (ع) را مشمول رحمت و آمرزش خود بگرداند و به زخمیان این حمله شفای عاجل عنایت بفرماید و به خانواده های شهدا صبر عنایت کند.
 
خبر دیگر از بحرین این که جمعیت حقوق بشر بحرین در گزارش خود از وضع حقوق بشر در این کشور در ماه دسامبر اعلام کرد که در این مدت نظامیان رژیم 52 بار به منازل شهروندان یورش بردند و 86 شهروند را دستگیر کردند.
 
دراین مدت 146 تظاهرات مسالمت آمیز در سراسر بحرین برگزار شد که 47 مورد آن با سرکوب شدید روبرو شد.
 
شهروندان بحرینی در ماه دسامبر با برگزاری 61 تحصن خواستار آزادی زندانیان سیاسی و توقف محاکمه های غیرعادلانه و ظالمانه شدند.
 
بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موجی از اعتراض ها از سوی مردم آن کشور است که خواستار اصلاحات سیاسی هستند.
https://taghribnews.com/vdcd9z0xoyt0xx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی