تاریخ انتشار۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : 273761

​مالزی در دفاع از مسلمانان روهینگیا به میانمار هشدار داد

مالزی هشدار داد که به دلیل اقدام دولت میانمار در ندادن مجوز ورود به کمیته حقیقت یاب سازمان ملل، در دفاع از مسلمانان روهینگیا علیه این کشور وارد عمل می شود.
​مالزی در دفاع از مسلمانان روهینگیا به میانمار هشدار داد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مالزی پس از مخالفت میانمار با مأموریت گروه حقیقت یاب سازمان ملل در رابطه با شکنجه و کشتار مسلمانان روهینگیا، از اتخاد تصمیم علیه این کشور خبر داد.
 
دولت میانمار اوایل هفته جاری اعلام کرد کشورش از ورود اعضای تیم تحقیق سازمان ملل در مورد اتهامات کشتار، تجاوز و شکنجه که توسط نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا انجام شده، خودداری می کند.
 
دولت مالزی اوایل سال جاری میلادی در واکنش به وقایع تلخ میانمار ضمن اینکه رسماً از دولت میانمار خواست تا به خشونت ها علیه مسلمانان پایان دهد، در عرصه دیپلماتیک نیز خواستار تشکیل نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی شده بود.
 
به دنبال این درخواست، اجلاس فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی ۱۹ ژانویه ۲۰۱۷ به ابتکار مالزی برای بررسی بحران مسلمانان روهینگیا تشکیل و وزیران خارجه کشورهای حاضر در این نشست، با انتشار ۳ سند اصلی شامل بیانیه نهایی، قطعنامه و اعلامیه کوالالامپور، رسماً خواستار پایان یافتن جنایات علیه مسلمانان در میانمار شدند.
https://taghribnews.com/vdcd9s0xfyt0556.2a2y.html
مرجع : مهر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی