تاریخ انتشار۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 224369

پادشاه عربستان میزبان نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان

«نواز شریف» نخست وزیر و «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان که برای سفری ۳ روزه به ریاض رفته اند در ضیافت شام «ملک سلمان» پادشاه عربستان شرکت کردند.
پادشاه عربستان میزبان نخست وزیر و فرمانده ارتش پاکستان
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از روزنامه «پاکستان»، «نواز شریف» نخست وزیر و «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان که برای سفری ۳ روزه به عربستان سعودی رفته اند در ضیافت شام «ملک سلمان» پادشاه عربستان شرکت کردند.

نواز شریف و راحیل شریف به دعوت پادشاه عربستان و برای شرکت در مراسم اختتامیه رزمایش نظامی «رعد شمال» که با مشارکت ۲۱ کشور در عربستان برگزار شده است به ریاض سفر کرده اند. در این رزمایش نظامی نیروهای ارتش پاکستان نیز شرکت دارند. عربستان سعودی قصد دارد این رزمایش نظامی را مقدمه تشکیل ائتلاف ۳۴ کشور اسلامی ضد تروریسم قرار دهد و از دوستان خود در اسلام آباد دعوت به عمل آورده است.

چندی قبل ریاض اسم پاکستان را در فهرست ۳۴ کشور اسلامی به اصطلاح ضد تروریسم قرار داده است.
مقامات  اسلام آباد در ابتدا از وجود چنین ائتلافی اظهار بی اطلاعی کردند اما «قاضی خلیل الله» سخنگوی سابق وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: عربستان از متحدان ما در منطقه است و ما از ائتلاف سعودی ضد تروریسم حمایت می کنیم.

سران اسلام آباد تاکنون موضع مناسبی در قبال عضویت در ائتلاف سعودی اتخاذ نکرده اند چون با پیوستن پاکستان به این ائتلاف در داخل کشور اختلافات فرقه ای شدت خواهد گرفت و اسلام آباد در تلاش است در موقعیت مناسبی در این ائتلاف شرکت کند.
https://taghribnews.com/vdcd9o0xnyt0xs6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی