>> آغاز انتقال غیرنظامیان از الفوعه و کفریا به حلب | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : 254366

آغاز انتقال غیرنظامیان از الفوعه و کفریا به حلب

روند انتقال غیرنظامیان از دو شهرک کفریا و فوعه در استان ادلب سوریه به شهر حلب در شمال این کشور آغاز شده است.
آغاز انتقال غیرنظامیان از الفوعه و کفریا به حلب
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دست‎‏کم 10 اتوبوس، 503 نفر از ساکنان شهرک‎های کفریا و فوعه را به حومۀ جنوبی حلب منتقل کردند؛ اتوبوس‌های حامل ساکنان کفریا و فوعه پس از رسیدن به شهر حلب، به منطقه‌ای به‌ نام جبرین در جنوب غربی این شهر می‌روند و سپس به منطقۀ حسیاء در استان حمص سفر خواهند کرد. 

اتوبوس‌های کفریا و فوعه صبح دوشنبه به منطقۀ الراشدین در حومه غربی حلب رسیدند و در آستانۀ ورود به گذرگاه الراموسه هستند تا به جبرین بروند.

از سوی دیگر شبکه المنار گزارش داد: چندین اتوبوس، معارضان مسلح و خانواده‌هایشان را از بخش جنوبی محله‌های شرق حلب به سمت منطقۀ الراشدین 4، خارج کردند؛ مقصد نهایی این معارضان منطقۀ خان‌طومان در 15 کیلومتری جنوب حلب می‌باشد.

دست‎‏کم  20 اتوبوس 1,000 معارض مسلح را به همراه خانواده‌هایشان از دو محلۀ السکری و صلاح الدین در شرق حلب به سمت حومۀ غربی استان حلب منتقل کردند.

این در حالی است که معارضان مسلح روز یکشنبه با کارشکنی در فرایند خروج غیرنظامیان و مجروحان از دو شهر کفریا و فوعه، دست‌کم 6 اتوبوس را به آتش کشیده بودند.

پیش از این واقعه، گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، صبح یکشنبه اعلام کرده بود گروه تروریستی جبهة‌النصره که به جبهۀ فتح‌الشام تغییر نام داده است، از ورود اتوبوس‌ها به دو شهرک فوعه و کفریا جلوگیری کرده است.

این درحالی است که مذاکرات سه جانبۀ ایران، ترکیه و روسیه برای خروج 4 هزار غیرنظامی از این دو شهرک به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در حلب در جریان است.

پایگاه اطلاع‌رسانی "سوریه الان" پیش‌تر نوشت ارتش سوریه و گروه‌های معارض بر سر تخلیۀ حدود چهار هزار نفر از شهرک‌های فوعه و کفریا به توافق رسیده‌اند.

گروه دیده‎بان حقوق بشر سوریه در گزارش دیگری اعلام کرد:هم‌ زمان با خروج غیرنظامیان از دو شهرک مذکور قرار است یک هزار و 500 نفر از غیرنظامیان از شهر المضایا در حومۀ دمشق، پایتخت سوریه، نیز خارج شوند؛ بر اساس این گزارش 27 اتوبوس برای خارج کردن این افراد اعزام خواهند شد.

گروه موسوم به دیده‎بان حقوق بشر اعلام کرده است که مضایا در محاصره نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان است و مسئولان این شهر لیستی شامل 1500 نفر را که در بین آن‌ها مجروحان نیز وجود دارند، برای انتقال تهیه کرده‌اند.

مسکو، آنکارا و معارضین دولت سوریه سه‎شنبه (23 آذر) تأیید کردند: بر سر اعلام آتش‌بس و تخلیۀ حلب به توافق رسیده‌اند و قرار شد تخلیۀ این شهر چهارشنبه  24 آذر صورت بگیرد.

اما ارتش سوریه در روز نخست عملیات تخلیه اعلام کرد: در پی حملۀ نظامی معارضین دولت سوریه ‏در شرق حلب، نیروهای سوری عملیات خود را در این منطقه از سر گرفته‌اند.

طی روزهای گذشته معارضین بارها با حمله به مناطقی در حلب آتش‌بس را نقض کرده و روند انتقال غیرنظامیان را به حالت تعلیق درآورده‌‎اند.
https://taghribnews.com/vdcd9o0x9yt0ks6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی