تاریخ انتشار۱۱ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : 58416
آیت الله تسخیری:

مسلمانان را به تقریب فكری دعوت می كنیم

دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاكید كرد: ما خواستار ذوب شدن مذاهب اسلامی در یكدیگر نیستیم.
مسلمانان را به تقریب فكری دعوت می كنیم
به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)،آیت الله "محمد علی تسخیری" در سخنانی در جمع هنرمندان مصری با اشاره به اهمیت تقریب مذاهب در جهان اسلام، خاطرنشان كرد: ما خواستار ذوب شدن مذاهب اسلامی و تركیب آنها در یكدیگر نیستیم بلكه مسلمانان را به تقریب فكری دعوت می كنیم.

وی با تاكید بر اینكه در بیش از ۹۰ درصد مسائل و در اركان اساسی اسلام، مسلمانان با یكدیگر مشتركند، تصریح نمود: دشمنان امت اسلامی، فتنه ها و اختلافات بین مسلمانان را برمی انگیزند خصوصا زمانی كه بحران دامنگیر كشورهای اسلامی می شود؛ وجود اختلافات امری طبیعی است همچنانكه علمای یك مذهب در بسیاری از امور با یكدیگر اختلاف دارند.

آیت الله تسخیری با اشاره به آیه قرآنی"وكذلك جعلناكم أمة وسطا لتكونوا شهداء على الناس"، وحدت اسلامی را راهكار دستیابی به امت میانه رو و معتدل دانست و گفت: امت اسلامی باید برای همه جهانیان الگو و اسوه قرار گیرند لذا باید با یكپارچگی و اتخاذ مواضع وحدت گرایانه به این مهم دست یابند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مصر در جهان اسلام، تاكید كرد: در صورتی كه مصر دستخوش تغییر شود، جهان اسلام دچار دگرگونی می شود.

دبیركل مجمع با بیان اینكه استكبار جهانی تلاش بسیاری برای انحراف انقلاب مصر به كار برده است، خاطرنشان كرد: دشمنان تلاش كردند تا نقش مصر در رهبری جهان اسلام را از بین ببرند؛ اما با قیام مردم مصر، هدف اساسی مردم این كشور در ساقط كردن رژیمی كه در مسیر اهداف استكبار و صهیونیست گام بر می داشت، محقق گردید.

وی افزود: غرب پیش از این از ایران به نام جزیره ثبات و امنیت نام می برد و از طریق ایران نقشه ها و طرحهای ضد اسلامی خود را پیاده می كرد لذا جای تعجب ندارد كه كشورمان در سال۱۹۶۷ صادرات نفتی به اسرائیل را فزونی بخشید و شاه علی رغم مخالفتهای مردمی سفارت اسرائیل در ایران را گشود؛ این در حالی بود كه اولین حركتی كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) صورت گرفت این بود كه این سفارتخانه به سازمان آزادی بخش فلسطین تبدیل گشت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور فرهنگی در بخش دیگری از اظهارات خود در جمع هنرمندان مصری، هنر را تجسم واقعی طبیعت و فطرت انسانی برشمرد و بیان داشت: فطرت در جهت كمال تلاش می كند و هنر به انسجام بین طبیعت و كمال جهت می دهد.

وی با تاكید بر اینكه هنر حرفه و صنعتی مقدس است به شرط اینكه در چارچوب خدمتی مقدس باشد، افزود: هنر وسیله ای برای ارضای نیازهای فطری انسان است؛اما هنرمند مطلق در جهان خداوند سبحان و تعالی است كه با ابداع و هنرش این جهان زیبا را آفرید همانطور كه در مورد هنر خویش می فرماید" تبارك الله أحسن الخالقین"
https://taghribnews.com/vdcd9o0k.yt0jf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی