تاریخ انتشار۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 189963

داعش شبکه تلویزیونی افتتاح کرد/ بوکوحرام تغییر نام داد

گروه تروریستی داعش، با هدف تبلیغ تفکرات افراطی، اولین شبکه تلویزیونی خود را در موصل افتتاح کرد. گروه تروریستی "بوکو حرام" هم نام خود را به "استان غرب آفریقای دولت اسلامی (ایسواپ) تغییرداد.
داعش شبکه تلویزیونی افتتاح کرد/ بوکوحرام تغییر نام داد

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، داعش نام این شبکه تلویزیونی را "الخلافه الاسلامیه فی نینوی" گذاشته و فعالیتهایش را به پخش عملیات نظامی و گفتگوهای دینی اختصاص داده است.

شبکه  کردی "رووداو" به نقل از ساکنان محلی موصل اعلام کرد: تروریستهای داعش با بلندگو، مردم را به دیدن برنامه های این شبکه دعوت می کنند.
آنان همچنین برای جذب جوانان و افزایش تاثیرگذاری تفکرات افراطی خود، از رادیو ها و فضای مجازی استفاده می کنند؛ به گونه ای که پیشتر نیز با تسلط بر شهرهای عراق و سوریه، شبکه رادیویی محلی افتتاح کرده بودند.

     رسانه های نیجریه هم اعلام کردند: گروه تروریستی "بوکو حرام" نام خود را به "استان غرب آفریقای دولت اسلامی (ایسواپ) (Islamic State's West Africa Province(ISWAP تغییر داد.
 
گروه تروریستی بوکو حرام سال 2002 پایه گذاری شد و 13 مارس 2015 سرسپردگی خود را به داعش اعلام کرد و خود را "شاخه ای از خلافت در غرب آفریقا" خواند.
 
بوکو حرام در سال 2009 عملیات نظامی خود را در نیجریه آغازکرد تا قوانین اسلامی را در این کشور اجرا کند! این گروه که به کشتارهای جمعی و آدم ربایی های بسیاری دست زده است، در حال حاضر در مناطق مرزی چهار کشور نیجریه، نیجر، چاد و کامرون فعالیت می کند.


 
https://taghribnews.com/vdcd9n0fsyt0jn6.2a2y.html
مرجع : عراق القانون
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی