تاریخ انتشار۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵۲
کد مطلب : 175067

افزایش حجم بازار مالی اسلامی به دو تریلیون دلار

یک کارشناس بانکداری با بیان اینکه حجم بازار مالی اسلامی به دو تریلیون دلار رسیده است ، اظهار داشت: سهم ترکیه در این بازار حدود ۷ درصد است.
افزایش حجم بازار مالی اسلامی به دو تریلیون دلار
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "مشتاق پارکر" مدیر تحریریه نشریه اسلامیک بانکر طی سخنانی در مراسم افتتاحیه هیجدهمین مجمع بین المللی کار که در حاشیه سی امین اجلاس کمیته دایمی همکاریهای اقتصادی و تجاری سازمان همکاری های اسلامی برگزار شده، اظهار داشت: با لحاظ وضعیت بانکهای مشارکتی ترکیه ، سهم این کشور در این بازار حدود پنج تا هفت درصد است .

"ارول یارار" رییس مجمع بین المللی کار نیز طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی صندوق های سرمایه گذاری خود را در کشورهای در حال رشد نگهداری می کنند، گفت: مهم ترین علت عدم میزبانی کشورهای اسلامی در این صندوقها، "عنصر امنیتی" است .

وی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید موقعیت مالی خود را اصلاح کنند، افزود: برگزاری این مجمع در شرایطی که در کشورهای مهم اسلامی شاهد بحران هستیم، حایز اهمیت است، متاسفانه فقر در کشورهای اسلامی بطور گسترده دیده می شود که این واقعیتی است که نباید نادیده گرفته شود.

رییس مجمع بین المللی کار با اشاره به اینکه در مواضع نهادهای بین المللی راهبرد تحریم بنیانی علیه حکومتهای اسلامی حاکم است، اضافه کرد: متاسفانه برخورد دوگانه ای در نظام بین المللی وجود دارد و شاهد مبارزه ای علیه انحصارگرایی و چندانحصارگرایی نیستیم و در چنین ساختاری از نظام اقتصادی بین المللی کاهش اختلاف طبقاتی و مبارزه با گسترش فقر ممکن نخواهد بود.

لازم به ذکر است، هیجدهمین مجمع بین المللی کار (کشورهای اسلامی) با عنوان "تغییر پارادایم: گرایشات مالی جدید" در استانبول ترکیه برگزار شد.

ترجمه: محمد عسکری دوست
https://taghribnews.com/vdcd9k0f5yt05z6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی