تاریخ انتشار۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : 211769

فرضیاتی در خصوص علل و پیامدهای سلسله انفجارهای پاریس

قدرت ها و محافلی درجهان، در ورای این گونه آدمکشی ها، قرار داشته و از وقوع آن سود می برند و دست یابی به اهدافشان تنها از این طریق تأمین می شود
فرضیاتی در خصوص علل و پیامدهای سلسله انفجارهای پاریس
  از سلسله انفجار های جمعه شب (23آبان ماه) پاریس، با واژه هایی همانند بدترین و ضد انسانی ترین حوادث تروریستی یاد شده است. حادثه ای خونبار که همانند حادثه اخیر سقوط هواپیما مسافربری روسی در صحرای سینا  و یا وقوع انفجار پنجشنبه شب (22آبان) در جنوب بیروت،  تنها و تنها مردم عادی را نشانه رفته و ده ها تن غیرنظامی را، اعم از کوچک و بزرگ به خاک و خون کشیده است.
    گروهک تروریستی داعش در پی این سلسله انفجارها نیز ، همانند سقوط هواپیمای روسی و انفجار جنوب بیروت، اطلاعیه ای را صادر و مسئولیت آن را به عهده گرفته است. اطلاعیه ای که برگ سیاه دیگری در کارنامه ی سراسر جنایات  داعش و سند گویای دیگری مبنی بر ماهیت ددمنشانه و ضد اسلامی سران و دست اندرکاران این گروهک تروریستی است و علاوه بر آن، مقاصد پلید و سودجویانه حامیان این گروهک تکفیری را هم  برملا می کند. زیرا در خشن ترین و بی رحمانه ترین اقدامات تروریستی، کشتن و به خاک و خون کشیدن مردم غیرنظامی به تنهایی هیچ معنا و مفهومی ندارد و نمی تواند،  شیوه یا مبنایی برای پیشبرد هیچ نوع اهداف سیاسی، اجتماعی و..... باشد. در واقع اینجاست که این سؤال مطرح می شود: هدف از کشتن بیش از یکصد و پنجاه نفر از مردم پاریس و زخمی و مجروح کردن حدود دویست نفر دیگر از آنان چه بوده و با چه انگیزه ای به اجرا درآمده است؟ آیا این عملیات جنایتکارانه، خواهد توانست کوچک ترین خواسته های اعلام شده ی این گروهک تروریستی– تکفیری را محقق سازد و به طور مثال: شرایطی مساعدتر و امن تر را برای ادامه فعالیت های این گروهک در نقاط مختلف جهان (درحال حاضر غرب آسیا و شمال وغرب آفریقا ) فراهم کند؟    هر دسته از تحلیگران سیاسی، برای پاسخگویی به این نوع سؤالات و به منظور یافتن علل حادثه تروریستی پاریس، شیوه ای را اتخاذ کرده و براساس آن، به تشریح علل این حرکت جنایتکارانه پرداخته اند، چنانکه برخی از آن ها برای ارائه تحلیل دقیق تر ، به همزمانی پرسش برانگیزِ برخی از رویداد های مهم  با انفجارهای پاریس اشاره می کنند:  

1-  همزمانی با نگرانی های ریاض و دوحه از شکست های بزرگ داعش در جبهه های سوریه وعراق
2-  همزمانی با افزایش نگرانی های رژیم صهیونیستی از ادامه و گسترش دامنه انتفاضه سوم
3-  همزمانی با نگرانی های ریاض از واکنش های  عملیات جنایتکارانه اش در یمن 
4- همزمانی با افزایش نیازهای فرانسه برای توجیه ادامه لشکر کشی به آفریقا و غرب آسیا
5-  همزمانی با دور جدید انفجارهای بزرگ در بیروت و  بغداد

 البته برخی از تحلیگران هم معتقدند که انفجارهای پاریس درآستانه دو رویداد مهم بین المللی، به وقوع پیوسته و نمی توان این انفجار ها را با آن دو رویداد  بی ارتباط دانست :
  1. 1- درآستانه  برگزاری دومین نشست وین در خصوص سوریه
       2-  در آستانه  سفر رئیس جمهوری به اروپا ( ایتالیا و فرانسه )

       با اندیشیدن به آن پرسش ها، مروری براین همزمانی ها و  نگاهی تحلیلی به اوضاع کنونی جهان و منطقه، به خوبی می توان به این نتیجه رسید که: قدرت ها و محافلی درجهان، در ورای این گونه آدمکشی ها، قرار داشته و از وقوع آن سود می برند و دست یابی به اهدافشان تنها از این طریق تأمین می شود. چنانکه در حادثه حملات تروریستی به نشریه فکاهی«شارلی ابدو» در دی ماه گذشته، این تنها دولت های غربی و رژیم صهیونیستی بودند که به انواع بهره برداری ها پرداختند و ضمن گسترش دامنه تبلیغات اسلام هراسانه،  تازه ترین و فجیع ترین جنایات اشان را در منطقه با جنجال ها و غوغا های ناشی از حمله به آن نشریه فکاهی،  پنهان کرده و اذهان را از تمرکز بر آن جنایات باز داشتند.  البته مثال شاخص تر ومهم تر، حادثه ی مشکوک انفجار در برج های دوقلوی نیویورک است که مقامات «واشنگتن» و سرکردگان «تل آویو» در مدت چند سال پیاپی انواع بهره برداری ها را ازآن به عمل آوردند.
 
https://taghribnews.com/vdcd9f0xnyt0f56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی