تاریخ انتشار۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : 261566
مفتی مصر:

پیامبر(ص) به تنوع ادیان احترام گذاشت/ جهان نیازمند روشنگری علمای اسلام است

دبیرکل کلیساهای خاورمیانه تأکید کرد: جهان عرب و اسلام و مسیحیت نیازمند روشنگری مراجع اسلامی هستند؛ به ویژه در شرایط کنونی جهان که پدیده افراطی گری شایع شده و جهان عرب و غرب با گروه های تروریستی دست به گریبان هستند
پیامبر(ص) به تنوع ادیان احترام گذاشت/ جهان نیازمند روشنگری علمای اسلام است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، کنفرانس آزادی و شهروندی، روز گذشته با حضور علمای مسلمان و مسیحی بیش از 50 کشور جهان در قاهره برگزار شد.
"شوقی علام" مفتی مصر در یکی از نشست های گفتگو در این کنفرانس گفت: شیخ الازهر اهتمام زیادی به مسأله شهروندی و نشر فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز دارد و از طرفی مسلمانان و مسیحیان مصر با همزیستی مسالمت آمیز خود از نمونه های موفق همزیستی پیروان ادیان هستند.

وی افزود: دین کسی را به پذیرش خود وادار نمی کند و از این رو شاهد تنوع در ادیان هستیم و پیامبر نیز به این مسأله توجه داشته و به تنوع و تعدد احترام گذاشته و در مدینه تجربه خوبی را از همزیستی ادیان به نمایش گذاشت.

میشل جلخ دبیرکل کلیساهای خاورمیانه هم تأکید کرد: جهان عرب و اسلام و مسیحیت نیازمند روشنگری مراجع اسلامی هستند به ویژه در شرایط کنونی جهان که پدیده افراطی گری شایع شده و جهان عرب و غرب با گروه های تروریستی دست به گریبان هستند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcd9f0x9yt09k6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی