تاریخ انتشار۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : 292571
​حجت الاسلام قاضی عسکر اعلام کرد:

حضور چشمگیر اهل سنت در پیاده روی اربعین

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت گفت: حضور چشمگیر اهل سنت در این پیاده‌روی باشکوه، امسال بسیار گسترده‌تر است.
حضور چشمگیر اهل سنت در پیاده روی اربعین
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر  امروز (چهارشنبه) در سخنانی، با بیان اینکه همکاری مردم با مسئولان نظام در برگزاری پیاده روی اربعین، یکی از موفقیت های ما در چند سال اخیر است، تصریح کرد: تذکرات مسئولین درباره عدم سفر به عتبات بدون گذرنامه و ویزا، در حد بالایی موثر واقع شد و این شیوه حرکت مردم و خروج آنها از مرز نشان می دهد سال به سال وضعیت رو به بهبود است.
 
نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت با تاکید بر همکاری مردم با نیروی انتظامی و مسئولان کشور و رعایت ادب و احترام اجتماعی در داخل عراق افزود: زائران ایرانی در این رابطه به عنوان الگو مطرح هستند و دقیقا ضوابط را رعایت می کنند؛ حتی در مسیر راهپیمایی نیز از مردم عراق به خاطر میزبانی از زائران تشکر می کردند.
 
حجت الاسلام قاضی عسکر تصریح کرد: حضور چشمگیر اهل سنت در این پیاده روی باشکوه، امسال بسیار گسترده تر است؛ آنها آگاهانه در این مراسم شرکت می کنند و می گویند امام حسین(ع) شیعه و سنی ندارد.
 
وی به حضور زائرانی از سایر ادیان نیز اشاره کرد و ادامه داد: بعضی چهره های مسیحی و سرشناس دنیا به این مراسم آمده و اعلام کردند که می خواهند از نزدیک پیاده روی اربعین را ببینند و امام حسین(ع) را بیشتر بشناسند.
 
نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه این امر نشان می دهد حرکت و جنب و جوشی در سطح بین المللی به وجود آمده است، افزود: هیچ جای دنیا شبیه این جلوه ها و این تجمع میلیونی را نمی بینیم.
 
حجت الاسلام قاضی عسکر یادآور شد: باید تلاش کنیم درک مردم را توسعه دهیم و این قضیه را جهانی کنیم، پیاده روی اربعین باید حرکتی جهانی در مقابله با ظلم و ستم باشد.
https://taghribnews.com/vdcd5x0xfyt0nk6.2a2y.html
مرجع : مهر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی