تاریخ انتشار۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 233170

انتقاد انصارالله از سخنان نماینده سازمان ملل/ تکذیب امضای پیش نویس توافق با انصارالله از سوی عضو هیات ریاض

محمد عبدالسلام رئیس هیات ملی یمن وسخنگوی انصارالله گفت: سخنان نماینده سازمان ملل در یمن درباره گفت وگوها در کویت دقیق نبوده و بیان کننده واقعیت جلسات نیست.
انتقاد انصارالله از سخنان نماینده سازمان ملل/ تکذیب امضای پیش نویس توافق با انصارالله از سوی عضو هیات ریاض
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، عبدالسلام افزود: ما روز دوشنبه به اطلاع ولد شیخ نماینده سازمان ملل در یمن رساندیم سخنان وی مبهم وخالی از موضوعاتی است که برای مراعات طرف دیگر مورد بحث قرار گرفت.
 
عبدالسلام با اشاره به جلساتی که برگزار شد بر چهار محور شامل موسسه ریاست، تشکیل دولت توافقی جدید، کمیته نظامی وامنیتی ، تضمین ها ومرحله انتقالی بر اساس توافق مشارکت همه طرف در پست های اجرایی تاکید کرد.
 
عبد السلام در زمینه اقتصادی بر رفع محاصره مردم یمن ،برداشتن همه موانع وامداد رسانی فوری برای ورود مازوت که توسط نیروهای عربستانی آمریکایی ومزدوران آنها توقیف شده به ویژه برای شهرهای ساحلی تاکید کرد.
 
وی وضعیت بد اقتصاد یمن را ناشی از موانع تحمیل شده توسط مزدوران برای اعمال فشار بر مردم یمن جهت قبول دیکته های خارجی دانست وگفت: این موانع شامل تخریب کارخانه ها،موسسات، تحریم اقتصادی یمن، بلوکه کردن اموال آن در خارج، ممانعت از ورود حواله ها به یمن وجلوگیری از صادرات تولیدات یمنی است.
 
عضو هیات ریاض امضای پیش نویس توافق با انصارالله را تکذیب کرد
 
خبر دیگر از یمن این که محمد موسی العامری عضو هیات ریاض در گفت وگوهای صلح یمن در کویت که تاکنون لجبازی آنها مانع توافق با انصار الله شده است هرگونه توافق بر سر پیش نویس اصولی را تکذیب کرد .
 
به گزارش پایگاه خبری سبا اونلاین ،العامری در صفحه شخصی خود در فیسبوک با اعتراف ضمنی به کارشکنی های هیات ریاض در گفت وگوهای کویت نوشت ،آنچه در رسانه ها درباره توافق هیات ریاض با انصار الله در خصوص پیش نویس اصولی آمده صحت نداشته وتا این لحظه هیچگونه توافقی حتی بر سر یک جمله حاصل نشده است.
 
العامری با اشاره به پیشنهاد هیات صنعا ( انصارالله وهیات علی عبدالله صالح) درباره تشکیل دولت توافقی آن را از نظر اعضای هیات خود بعید دانست .
 
وی بهانه این امر را عقب نشینی انصارالله از موسسات دولتی وتسلیم سلاح سنگین ونیمه سنگین وباز گرداندن موسسات دولتی به صورت یک جانبه ذکر کرد .
 
پس از گذشت شش هفته از گفت وگوهای صلح یمن در کویت تحت نظارت اسماعیل ولد شیخ مانع تراشی ها ولجبازی های هیات ریاض ( طرفدران عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی) به جز پیشرفت در زمینه تبادل اسرا وزندانیان قبل از ماه رمضان، توافقی حاصل نشده است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcd5s0xzyt0sf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی