تاریخ انتشار۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 233071
وزیر فرهنگ در دیدار با سفیر بنگلادش در تهران:

آموزش زبان فارسی نقش موثری در گسترش روابط دو کشور دارد

آموزش زبان و ادبیات فارسی به عنوان یکی از زبان های زنده دنیا به گسترش روابط دو کشور ایران و بنگلادش کمک می کند و نقش موثری در این روابط خواهد داشت.
آموزش زبان فارسی نقش موثری در گسترش روابط دو کشور دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از  روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در دیدار با «بوئیان» سفیر بنگلادش در تهران با تاکید بر این مطلب گفت: ایران و بنگلادش به دلیل اشتراکات فرهنگی از دیرباز همواره روابط خوبی داشته اند.
 
وی با اشاره به امضای برنامه مبادلات فرهنگی ایران و بنگلادش در سال گذشته ادامه داد: لازم است تحرک جدیدی در روابط فرهنگی دو کشور ایجاد کنیم.
 
جنتی افزود: ایران از طریق رایزن فرهنگی خود در بنگلادش از دیرباز ارتباط خوبی با مراکز فرهنگی و دانشگاهی این کشور برقرار کرده است و گسترش این روابط بیش از پیش لازم است.
 
وی با تاکید بر نقش سفرا در تقویت روابط میان کشورها ادامه داد: سفرا می توانند نقش بسیار موثری در گسترش روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... میان کشورها داشته باشند.
 
جنتی با اشاره به بیت «زین قند پارسی که به بنگاله می رود» افزود: کشور ایران هم با توجه به اینکه شهروندان بسیاری در بنگلادش دارد، علاقه مند به یادگیری زبان بنگالی است و اشتراکات فرهنگی میان دو کشور نیز ایجاب می کند تا به زبان یکدیگر بیشتر آشنا شویم.
 
وی ادامه داد: در برنامه های مبادلات فرهنگی که میان دو کشور به امضا رسیده است بر همکاری های مختلف فرهنگی و هنری از جمله فیلم های سینمایی، ترجمه کتاب، برگزاری همایش های فی مابین، اعزام گروه های هنری و ... تاکید شده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بر همکاری های دو جانبه در مجامع بین المللی و منطقه ای به ویژه همکاری در مجمع ACD که دبیرخانه آن در تهران است، تاکید کرد.
 
وی با اشاره به اقدامات گروهک های تروریستی گفت: مقابله با افراطی گری نیز یکی از اشتراکاتی است که میان ما و همه جهان وجود دارد زیرا اقدامات افراطی گرایان برای صلح و امنیت جهانی خطر بزرگی است.
 
سفیر بنگلادش:
برنامه های مبادلات فرهنگی فرصت خوبی برای شناخت دو ملت است

 
در ادامه  «بوئیان» سفیر بنگلادش در تهران گفت: برنامه های مبادلات فرهنگی که میان دو کشور در سال گذشته به امضا رسیده است فرصت مغتنمی برای گسترش روابط و شناخت دوملت از یکدیگر است.
 
وی افزود: بنگلادش ظرفیت های علمی و فرهنگی بسیاری دارد و در حال گسترش روابط خود با دیگر کشورها در این زمینه است و ایران نیز یکی از این کشورها است.
 
سفیر بنگلادش گفت: گسترش روابط دانشگاهی نیز فرصت خوبی در جهت تقویت روابط میان دو کشور است و باید در این زمینه تلاش کرد.
 
وی افزود: ایران و بنگلادش در مجامع بین المللی روابط خوبی با یکدیگر دارند و امیدوارم این روابط بیش از پیش گسترش یابد.
https://taghribnews.com/vdcd5s0xfyt0sz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی