تاریخ انتشار۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : 193175
امام جمعه موقت تهران:

فناوری هسته ای آغاز شکوفایی و تمدن کشور ماست/ عراق و سوریه گورستان داعش خواهد شد

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: از دستگاه دیپلماسی درخواست داریم که خطر بزرگ تکفیری ها و داعش را مدنظر قرار دهند.
فناوری هسته ای آغاز شکوفایی و تمدن کشور ماست/ عراق و سوریه گورستان داعش خواهد شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین "کاظم صدیقی" در خطبه نخست نماز جمعه تهران با بیان اینکه شعبان ماه نعمات خداوند است و خداوند در این ماه رحمت خود را بین همه تقسیم کرده است، اظهار داشت: ما باید خود را با توجه به بندگی خود در محضر خدا و با خواندن مناجات های مخصوص ماه شعبانیه پاک کنیم.
 
وی با بیان فرایضی از این مناجات‌ها افزود: مناجات های امیر المومنین (ع)‌ از معجزات است، در پایان این مناجات ها امیر مومنین (ع)‌ از خداوند در خواست می کند که صلواتش را بر محمد و آل محمد(ص) جاری کند.
 
خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: حضرت علی (ع) ‌از خداوند می خواهد که مرا طوری قرار دهد که بی تو زندگی نکنم و نفس نکشم و مرا جزء کسانی قرار دهد که بندگی اش را با تو نقض نکند؛ تو رب منی پس مرا عهد شکن نکن.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: چرا باید زمان و حال شکرمان مقطعی باشد ما باید هر نگاه و نفسمان شکر باشد،‌ باید داشتن ولایت فقیه و جوانان اعتکافی و اردوهای زیارتی ما شکر باشد زیرا تک تک آنها برای ما نعمتی است.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: حضرت علی(ع) در مناجاتش می خواهد که ما بدانیم که نعمت فقط سفره و نان نیست، وجود این اقتدار برای ملت ما نیز نعمت است.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: اگر بزرگی از ما چیزی بخواهد ما آن را مهم می دانیم و به آن می بالیم پس چرا به خواسته خداوند در مورد دروغ نگفتن، گناه نکردن و نماز خواندن اهمیتی قائل نمی شویم؟
 
وی با دعوت به تقوا و رعایت حریم خداوند و پرهیز از گناه و نگهداری جوارح و جوانح، گفت:‌ از آنچه خدا را ناراحت می کند، شما نمازگزاران را به انتظام و فرایض و انجام مسئولیت های الهی توصیه می‌کنم.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: تقوا گشایش است و موجب تسهیل در امور زندگی می‌شود و همچون دژی محکم است.
 
وی ادامه داد: بی تقوایان حفاظ ندارند و دشمن بر آنان دسترسی دارند و هر جا که دشمن به آن دسترسی داشته باشد محل اسارت است.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی تصریح کرد: خداوند متعال عزت ابهجی داردکه درک آن یک درایت و خلوص قلبی می خواهد که اگر کسی به آن برسد و از نورانیت آن بهره مند شود حجاب نوریه آن کنار می رود.
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: بنده خدا آن است که هیچ عملی را برای خود نداند و همه را در راه خشنودی حق بداند.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد:‌ حمد آغاز سخن ما و پایان سخن بهشتیان است و خداوند حامد و محمود است زیرا همه کمالات را یک‌جا دارد و اوصاف او قابل ستایش است.
 
وی در تعریف رب العالمین به نقل از مرحوم طبرسی افزود: رب العالمین یعنی رئیس، ‌مُطاع، ‌صالح، مصلح و مربی یعنی کسی که مَلِک است یعنی کس که صاحب و مُصاحب است او در همه جا باماست و همواره ما و عزیزان ما را نور طریقت است.
 
امام جمعه موقت تهران گفت:‌ خداوند با مظلومان یمن هم مصاحب است و حد تحملش در مقابل پایمال شدن حق آنان اندازه ای دارد که سر خواهد آمد؛ خداوند متعال بذرگل، هسته درخت و همین‌طور بنده اش را همراهی می کند و همه عوالم تحت حُبوبیت اوست زیرا همه از او صادر شده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع)، نیمه شعبان ولادت حضرت ولیعصر (عج) و با تسلیت سالروز شهادت شهدای 15 خرداد و ارتحال حضرت امام (ره) افزود: امام (ره) احیاگر دین است و کار ایشان عادی نبوده است و در شرایطی که جوامع اسلامی زیر لگد مستکبران بودند، آن ملت ها را به قدرت جدیدی در صحنه جهانی تبدیل کرد.
 
وی گفت: امام (ره) جزو چهره های همیشه پیروز است و البته همان بصیرت و حکمت و ظرفیت ایشان در وجود مقام معظم رهبری نیز قرار دارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه کانون اصلی رفتار امام (ره) معنویت وی بوده است افزود: سازش ناپذیر بودن امام (ره) عین معنویت ایشان است.
 
وی گفت: برخی به شک افتاده اند که آیا می شود همیشه انقلابی بود، اما امام (ره) با خستگی ناپذیر بودنش نشان داد که می شود همیشه انقلابی بود و از هیچ چیزی نترسید.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای افزود: شاید این آخرین مرحله از مذاکرات باشد و ما باید به خطوط اصلی که رهبر معظم انقلاب آن را ترسیم کرده اند توجه داشته باشیم.
 
وی گفت: از نظر قانون اساسی هر کسی خلاف نظر ایشان عمل کند اقدامی غیرقانونی انجام داده است، از نظر شرعی نیز حکم ایشان حکم شرعی است.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: مسئله هسته ای یک سرمایه است و نباید مانند مسئولین بی کفایت دوران قاجار که می گفتند نفت ماده بد بویی است و بگذارید دیگر کشورها آن را ببرند با آن برخورد کرد.
 
وی گفت: فناوری هسته ای آغاز شکوفایی و تمدن کشور ماست و در زمینه های کشاورزی و پزشکی کاربرد دارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به پایبند نبودن قدرت ها به قول شان و کارشکنی آن ها افزود: هنگامی که سوخت راکتور تحقیقاتی تهران تمام شد آن ها از تأمین سوخت پرهیز کردند.
 
وی گفت: ما تجربه رفتار غربی ها را داریم و اکنون نیز نباید زیر بار دسترسی آنان به مراکز نظامی برویم.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: یکی از اعضای گروه مذاکره کننده غربی یعنی همان فرانسه می گوید ما آزادیم و باید از همه تأسیسات نظامی و غیرنظامی ایران بازرسی کنیم که البته معنای پروتکل الحاقی هم همین است، یعنی آن ها بتوانند از بیت مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، مجلس، مراکز موشکی و تأسیسات نظامی و در یک جمله از نهانخانه های ما بازرسی کنند.
 
وی گفت: یکی از قواعد فقهی ما نفی سبیل است و معنایش این است که نباید هر چه دشمن خواست در اختیار او قرار دهیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان این که آمریکا اهل دبه کردن است افزود: از همان زمان برگزاری مذاکرات ژنو تا به امروز هشت تحریم جدید را بر علیه ما برقرار کرده اند.
 
وی ادامه داد: باید هوشیار باشیم بلایی که بر سر لیبی، یمن و عراق به بهانه های واهی و غیر واقعی درآوردند بر سر ما نیاید.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: آن ها در مذاکرات لوزان نیز در تعداد سانتریفیوژها دبه درآوردند.
 
وی افزود: از دستگاه دیپلماسی درخواست داریم که خطر بزرگ تکفیری ها و داعش را مدنظر قرار دهند.
 
امام جمعه موقت تهران گفت: وزیر سابق امور خارجه آمریکا در اظهارات اش گفته بود که درباره این گروه تروریستی با 100 کشور مذاکره کرده اند؛ گروهی که خدا نشناس، خشن و افراطی هستند.
 
وی افزود: ما در عراق و سوریه از حرم ها دفاع می کنیم و به فضل الهی این منطقه گورستان داعش خواهد شد، اما باید بدانیم که این یک جریانی است که خاموش نمی شود و بر این اساس دستگاه دیپلماسی از ظرفیت غیر متعهدها و اقدامات دیپلماتیک برای شناساندن چهره این گروه استفاده کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: دستگاه دیپلماسی مراقب توافق باشد تا بهانه ای به دست آن ها مبنی بر همکاری نکردن ایران در بازرسی ها وجود نداشته باشد، زیرا در این شرایط عملاً مجوز حمله نظامی به ایران بدست آن ها می افتد.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: دستگاه دیپلماسی و دولتمردان با وجود مردم و مقام معظم رهبری با تجربه می‌توانند مشکلات را در میان بگذارند و هراسی به دل راه ندهند.
 
https://taghribnews.com/vdcd5s0fkyt0nf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی