تاریخ انتشار۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۶:۴۱
کد مطلب : 184175

افتتاح موسسه آل البيت درمادريد/ تقريب افکار و همزيستي بين اديان هدف اين موسسه اعلام شد

موسسه آل البيت اسپانيا با حضور جمعي از روحانيون، مقامات دولتي واسلامي اسپانيا، نماينده سفارت و رايزن فرهنگي ايران در مادريد افتتاح شد.
افتتاح موسسه آل البيت درمادريد/ تقريب افکار و همزيستي بين اديان هدف اين موسسه اعلام شد

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) علاءالدين نجف مدير روابط عمومي و اموربين الملل موسسه آل البيت در اين مراسم  هدف از تاسيس اين موسسه را نزديک کردن اصول انساني و اعتقادي بدون درنظرگرفتن اعتقادات و گرايش ديني و فكري است. 
وي افزود: اين موسسه درتلاش است ارزشهاي انساني را براساس گفتگو و احترام گسترش دهد.

حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي حسيني نماينده آيت الله سيستاني در مسكو نيزدر سخناني تاكيدكرد:  آنان
که دركنار تروريسم پرچم اسلام را بالا مي برند و به نام اسلام صحبت مي كنند و مردم را مي کشند متعلق به اسلام نيستند زيرا حاضر نيستند كه با ديگران باشند و اختلاف نظر- عقايد و مذهب ديگران را قبول كنند.
حسيني با تاکيد بر نقش زنان در اسلام گفت: حضرت فاطمه زهرا (س ) - حضرت خديجه ( س ) - حضرت زينب ( س ) و حضرت مريم (س ) نقش بسيار بزرگ و مهمي در تاريخ داشته اند.

ريكاردو گارسيا معاون اداره كل امور اديان در وزارت دادگستري اسپانيا نيز در اين مراسم گفت : اين افتخار را دارم كه به نمايندگي از وزارت دادگستري در اين مكان که نه فقط محل تقريب و گفتگوي مسلمانان است بلكه غيرمسلمانان نيز مي توانند در آن شرکت کنند، حضور يابم.
وي افزود: اين موسسه درکشورهايي كه فعال است وحدت و گفتگوي بين اديان - فرهنگها و صلح افزون بر همزيستي مسالمت آميز را بين همه افراد فارغ از عقايد و مذاهب آنها ارويج مي دهد.

منير بنجلون دبيركل كميسيون اسلامي اسپانيا نيز در سخناني با اشاره به وقايع اخير كه به وجهه مسلمانان لطمه زد تصريح كرد :اين موسسه اي است كه ما مسلمانان اسپانيا به آن نياز داريم و مي خواهيم که غيرمسلمانان نيز
 در آن پيام اسلام را بشنوند و ما را بشناسند و پلي براي وصلت و گفتگوها باشد.
 
مانوئل باريوس نماينده سازمان اسقفهاي اسپانيا هم كه مديريت گفتگوهاي بين اديان را برعهده دارد تشكيل چنين موسساتي را بسيار اساسي و حياتي دانست و گفت : چنين مراكزي براي انتشار مسائل مذهبي وگفتگوهاي پر ثمر با ديگر اديان و مذاهب لازم است.
وي آمادگي سازمان خود را براي همكاري درجهت ارتقاء گفتگوها - آزادي ها با اين موسسه اعلام کرد.

محمد كعبون امام مسجد ختافه (مادريد) نيز با تاکيد بر عشق و محبت همه انسانها که ناشي از عشق به پيامبر (ص ) و خاندان اهل البيت است گفت: پيامبر اسلام الگوي رفتار بشريت بود و مسلمانان به اين الگو پايبندند.

موسي اسام مدير موسسه آل البيت در اسپانيا نيز در اين مراسم بر گفتگو و نزديكي با ديگران و جستجوي اتفاق نظرها با ديگران با هدف كمك و همكاري بين هم تاكيد كرد.

https://taghribnews.com/vdcd5o0fkyt0jf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی