تاریخ انتشار۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 269072

تأکید لاوروف بر اهمیت مشارکت ایران در حل بحران سوریه

وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: با توجه به اقداماتی که ایران برای حل بحران سوریه انجام داده است از بازیگران مهم در تلاش ها در این زمینه به شمار می رود.
تأکید لاوروف بر اهمیت مشارکت ایران در حل بحران سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)؛ "سرگئی لاورف" وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد:حل بحران سوریه نیازمند مشارکت ایران است؛ وی این اظهارات را در پاسخ به سؤالی درباره دیدگاه وی درخصوص سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره ایران بیان کرد.

لاوروف تأکید کرد:حل مشکلات در خاورمیانه و شمال آفریقا نیازمند مشارکت بازیگران خارجی است که در اوضاع منطقه نفوذ دارند؛ ایران با توجه به اقداماتی که برای حل بحران سوریه انجام داده است، از بازیگران مهم در تلاش ها در این زمینه به شمار می رود.

لاوروف افزود: روند آستانه که روسیه، ترکیه و ایران ابتکار آن را با هدف گفتگوی مستقیم سوری-سوری با مشارکت دولت سوریه و مخالفان مسلح مطرح کردند، یک روند فراگیر است که می تواند به حل بحران سوریه کمک کند.

وی تصریح کرد: در این تروییکا (ایران ،ترکیه و روسیه )، ترکیه به عنوان نماینده برخی کشورهای عربی خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و قطر ایفای نقش می کند؛ وزیران امور خارجه این کشور در سفر به مسکو تأیید کردند که ترکیه نماینده آنها در روند آستانه است.
 
https://taghribnews.com/vdcd5n0xxyt09z6.2a2y.html
مرجع : صدا و سیما
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی