تاریخ انتشار۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : 218078
ظریف در دیدار با صدر اعظم سابق آلمان:

منشأ افراطی گری و تکفیر از عربستان نشأت می گیرد/رویکردهای تشنج آفرین عربستان رفتاری خام و انفعالی است

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با صدر اعظم سابق آلمان، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره رویکرد مسئولانه و سازنده را در حل بحران سوریه دنبال کرده و می کند و از دیدگاه ما راه حل واقعی بحران سوریه، فقط راه حل سیاسی بوده و هست.
منشأ افراطی گری و تکفیر از عربستان نشأت می گیرد/رویکردهای تشنج آفرین عربستان رفتاری خام و انفعالی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر محمد جواد ظریف با "گرهارد شوردر" صدر اعظم پیشین آلمان دیدار و دو طرف در مورد تحولات روابط دو جانبه و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

ظریف با اشاره به نزدیک شدن به مراحل نهائی برجام اظهار داشت: ما با نهائی شدن برجام وارد مرحله جدید مناسبات خود با آلمان خواهیم شد و تطبیق برجام، نتایج فراوانی در تغییر معادلات منطقه به سمت صلح و توسعه به همراه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان با تبیین آثار افکار افراط گرایانه عربستان سعودی در بی ثبات سازی منطقه اظهار داشت: افکار تکفیری و افراط گرایی تهدید اصلی منطقه است که منشاء و منابع فکری و مالی آن از عربستان سعودی نشات می گیرد.

دکتر محمد جواد ظریف با اشاره به تحولات ناشی از ایران هراسی عربستان سعودی خاطر نشان ساخت: ما در نامه ای که به وزرای خارجه کشورهای مختلف جهان نوشتیم، رویکردها و اقدامات ایران هراسانه عربستان سعودی را طی دو سال گذشته به طور واقعی تبیین ساختیم، هر چند در این مدت همواره با اتخاذ سیاستهای خویشتندارانه تمامی اقدامات منفی آنها از جمله، تعرض به دو نوجوان ایرانی و حادثه منا که پیامدهای بدی در احساسات مردم ایران به جای گذاشت را به طور عقلائی هضم کردیم.

وی افزود: ما رویکردهای تشنج آفرین عربستان سعودی را نمایش های تبلیغاتی در اینجا و آنجا و آن را رفتاری خام و انفعالی قلمداد می کنیم.

وزیر امورخارجه کشورمان در خصوص بحران سوریه هم گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره رویکرد مسئولانه و سازنده را در حل بحران سوریه دنبال کرده و می کند و از دیدگاه ما راه حل واقعی بحران سوریه، فقط راه حل سیاسی بوده و در مقابل آن راهبرد سعودی است که همواره بر نجات سوریه از طریق رویکردهایی نظامی تاکید دارد و  نتیجه آن تشدید خونریزیها و تحمیل هزینه های فاجعه آمیز به مردم بی گناه سوریه بوده است.

صدراعظم پیشین آلمان هم  با ابراز خرسندی برای نزدیک شدن به اجرای نهائی برجام گفت: ما چشم انداز خوبی را برای مناسبات جمهوری اسلامی ایران با آلمان شاهدیم و صاحبان و مدیران شرکتهای آلمان، آمادگی مشارکت درتمامی عرصه های اقتصادی و صنعتی را دارند.

"گرهارد شوردر" با تشریح موقعیتهای جدید در پرتو نتایج برجام اظهار داشت: آلمان و اروپا امیدوار است، پس از بسته شدن پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران، از نقش و ظرفیتهای جمهوری اسلامی ایران در حل بحرانهای منطقه، حداکثر استفاده را ببرد.

در این دیدار صدر اعظم پیشین از دیدگاههای وزیر  امور خارجه کشورمان، پیرامون آخرین تحولات روابط جمهوری اسلامی ایران و عربستان،بحران سوریه و یمن و چگونگی برون رفت از بحران های منطقه ای مطلع شد.
 
https://taghribnews.com/vdcd5j0xjyt0fz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی