تاریخ انتشار۲۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 238076

تأکید آمریکا بر آزادی بیشتر نظامیان آمریکایی در افغانستان

وزیر دفاع آمریکا بر تعهد کشورش به ادامه همکاری با افغانستان و حمایت از نیروهای امنیتی این کشور تأکید کرد.
تأکید آمریکا بر آزادی بیشتر نظامیان آمریکایی در افغانستان

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری مشترک با "اشرف غنی احمدزی" رئیس جمهور افغانستان درکابل با اراز خوشحالی از سومین سفرش به افغانستان در کسوت  وزیر دفاع آمریکا  گفت: این سفر بر پایه سه تصمیم عمده آمریکاست.

کارتر افزایش اختیارات فرماندهان آمریکایی مستقر در افغانستان به ریاست ژنرال نیکلسون، حفظ تعهد مالی در قبال نیروهای امنیتی افغانستان و اطمینان از حضور چشمگیرتر نیروهای آمریکایی در افغانستان تا سال 2017 میلادی را از ادهاف سفرش عنوان کرد.

وی با اشاره به نشست ناتو در ورشو  گفت: هم پیمانان ما نیز به حمایت قاطع و کمک مالی به نیروهای امنیتی افغانستان متعهدند.

کارتر حفظ و ادامه پیشرفت‌های افغانستان را جزء اولویتهای آمریکا دانست و تأکیدکرد: چگونگی حضور نیروهای آمریکا در افغانستان و شمار این نیروها با در نظر گرفتن واقعیت‌های این کشور مشخص می‌شود؛

وی  تصمیم گیری نهایی در این زمینه را به زمان سفر رئیس جمهور افغانستان به آمریکا و ملاقات وی با بارک اوباما موکول کرد و افزود: ما به همکاری با شما در ماهها و سالهای آینده علاقه مندیم و به توانایی های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان برای تأمین ثبات و امنیتی که مردم  این کشور سزاوار آن هستند، اطمینان داریم.

وزیر دفاع آمریکا افزود: من از رئیس جمهور و همچنین عبدالله عبدالله رئیس اجرایی افغانستان می خواهم که اصلاحات خود را ادامه دهند.

 
https://taghribnews.com/vdcd5j0x9yt0sz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی