تاریخ انتشار۱۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۴
کد مطلب : 178172

پیام ایسیسکو به مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان

رئیس سازمان آیسسکو در پیامی به مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان بر حمایت از برنامه‌های قرآنی تاکید کرد.
پیام ایسیسکو به مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"عبدالعزیز بن عثمان تویجری" در پیامی به پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که توسط عباس صدری، دبیر منطقه‌ای این سازمان در تهران قرائت شد، تاکید کرد: امروزه جهان اسلام با چالش‌های جدی مواجه است، جنگ و درگیری و خشونت در کشورهای اسلامی سایه افکنده است و این امر هیچ تناسبی با چهره رحمانی اسلام ندارد. از این رو منادیان وحدت وظیفه سنگینی را برعهده داشته‌اند تا ملت‌ها را حول قرآن کریم گرد هم آورند و زمینه صلح، همبستگی و وحدت را فراهم آورند و از دیگر سو انرژی سرشار و به حرکت در آورنده فطرت بیدار و خداجو و حریت و آزادگی از ویژگی‌های انکارناپذیر این مذهب است.

در ادامه این پیام آمده است: جمع این صفات در نهاد باطراوت جوانان دانشجو قابل رؤیت است، این که بدنه اصلی جمعیت کشورهای اسلامی را جوانان تشکیل داده است یک فرصت تاریخی برای جهان اسلام و مسلمانان به وجود آورده است.

این پیام می افزاید: برگزاری چنین مسابقات و برنامه‌هایی برای توسعه فرهنگ قرآنی در ذیل یکی از اصلی‌ترین گروه‌های مخاطب جوان یعنی دانشجویان بسیار مفید و اثرگذار است؛ چرا که پایه‌های قرآن چون بارانی به زمین حاصل‌خیز عمر جوانان خواهد رسید و ثمره آسمانی آن به جامعه نفع می‌رساند.

دکتر تویجری در ادامه خاطرنشان کرد: ارزیابی‌های سازمان آیسسکو از مسابقات قرآنی سال‌های گذشته دال بر تأثیرگذاری و اثربخشی این برنامه بوده است. از این رو با اطمینان خاطر و اعتقاد کامل به این گونه برنامه‌ها، حمایت از آنها را وظیفه خود می‌داند و از همه دست‌اندرکاران برگزاری آن قدردانی می‌کند.

هدف برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان گسترش تمدن نوین اسلامی است

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، اظهار داشت: آنچه که قرآن در آیات مختلف خود و به طور مکرر بیان کرده است پرهیز از اختلاف، چنددستگی و پراکندگی امت اسلامی است؛ چرا که به گفته کتاب مقدس قرآن کریم این تفرق و جدایی موجب افول تمدن اسلامی خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه با اشاره به اینکه برخی فرقه ها با اعمال و حرکات خود موجب افول تمدن اسلامی خواهند شد، اظهار کرد: وجود چنین جریاناتی در بین مسلمانان باعث خدشه دار شدن چهره رحمانی اسلام در دنیا خواهد شد.

طیبی با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در این راستا و برای احیای مجدد وحدت اسلامی است، خاطرنشان کرد: این مسابقات حاصل مجمعی از قاریان و قرآن‌پژوهان است که برای پنجمین بار برگزار می‌شود. این مسابقات از ابتدا و تاکنون به صورت دوسالانه برگزار شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: این مسابقات با هدف تقویت اعتقاد دانشجویان جهان اسلام در راستای گسترش تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود و علاوه بر این اهداف دیگری همچون تأکید بر یادگیری قرآن کریم را دنبال می‌کند.

وی از جمله دیگر اهداف این مسابقات را آشنایی دانشجویان مسلمان با چهره قرآنی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: در این مسابقات تلاش شده است تا بیشتر به مباحث تفسیر و تدبر قرآن کریم که هدف اصلی مطالعه قرآن کریم نیز هست، توجه شود و بیشترین تاکید را بر این موضوع داریم.

ابتهال‌خوانی مبتهل برجسته سوری در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن دانشجویان


ابتهال‌خوانی شیخ محمد عارف العسلی، از مبتهلان برجسته کشور سوریه ‌پایان‌بخش مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات بود.

تأکید بر وحدت اسلامی مسلمانان، قرب به اهل بیت مصطفی(ص)، محبت به نبی مکرم اسلام و سلام و درود بر ائمه معصومین(ع) از موضوعات این ابتهال بود.

شیخ محمد عارف العسلی، در ‌پایان ضمن سخنانی کوتاه ضمن تبریک سال نو میلادی، رشد و شکوفایی و عزت و پیروزی جمهوری اسلامی ایران بر استکبار را آرزو کرد.

https://taghribnews.com/vdcd5j0fxyt05f6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی