تاریخ انتشار۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : 178776
آیت الله اراکی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما:

اساس جامعه اسلامی مبتنی بر صلح و آشتی است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی واحد با صلح و آشتی زندگی می کند، اظهار داشت: اساس جامعه اسلامی مبتنی بر صلح و آشتی است.
اساس جامعه اسلامی مبتنی بر صلح و آشتی است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفت و گو با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم(ص) اظهار داشت: کنفرانس وحدت اسلامی چندین هدف را دنبال می کند اولین هدف فراهم ساختن زمینه ارتقاء و نشست های مشترک علمای جهان اسلام و شکستن بسیاری از دیوار های حائل بین فرهیختگان و علمای جهان اسلام است.

وی افزود: جای تأسف است که برخی حائل ها وهمی، بین مذاهب اسلامی و اقشار جامعه اسلامی شکاف به وجود آورده است و این نشست ها این حائل ها را از بین خواهد برد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه اظهار داشت: دومین هدف این است که اسلام را به عنوان دین رحمت معرفی کنیم هیچ مکتب و مسلکی همانند اسلام یک ایدئولوژی روشنی در ایجاد یگانگی در جوامع ندارد.

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از مهمترین چالشی که روبروی جامعه بشری و جامعه اسلامی است تروریسم و تند روی است، اظهار داشت: کشور های غربی و استکبار جهانی تلاش می کنند که با انواع و اقسام روش ها اسلام را به عنوان دین خشونت، جنگ و آدمکشی معرفی کنند این درحالی است که اسلام بر مبنای صلح و و ایجاد برادری استوار است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با اشاره به تربیت جنایتکاران بوسیله علمای وهابی در زندانهای کشورهای غربی گفت:غربیها تبلیغات بسیاری کردند که اسلام را دین آدم کشی ، خشونت و جنایت معرفی کند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: سومین هدفی که کنفرانس وحدت دنبال می کند تبیین خطراتی است که از ناحیه فتنه انگیزی و تفرقه انگیزی در جامعه اسلامی ایجاد می شود این خطرات هویت جامعه اسلامی و هویت انسانی را مورد تهدید قرار داده است.

وی گفت : آمریکاییها حوادثی مانند ۱۱ سپتامبر را ایجاد کردند که بگویند همه مسلمانان از جمله مقاومت مردم فلسطین تروریست هستند .

آیت الله اراکی گفت: اینکه مقاومت فلسطین را تروریست معرفی می کنند برای جلوگیری از ادامه روند پیروزیهای ملت فلسطین است .

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه به نقش کشور های عربی منطقه خلیج فارس و رابطه آنها با ایران اشاره کرد و گفت: نفع کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان وحدت با ایران است و اگر سیاستمداران امروز این کشورها سخن ما را نپذیرند نسل های بعدی این را خواهند پذیرفت .

وی افزود: عربستان به جای اینکه با آمریکا درباره قیمت نفت برای ضربه زدن به ایران یک دست شود روابط اقتصادی خود را با کشورهای اسلامی از جمله ایران تقویت کند .

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران همراهی کردند و رابطه دارند از این رابطه نفع برده اند.

آیت الله اراکی گفت: تهدید کشورهای عربی صهیونیستها هستند واگر رژیم اشغالگر قدس امروز دستش به جزیره العرب برسد آن را اشغال می کند.

وی گفت: غربیها بویژه آمریکاییها و انگلیسی ها از ترفند ایران هراسی می خواهند عربها به صهیونیست ها نظر مثبت داشته باشند .

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: اگر ایران اهل دشمنی با کشورهای عربی بود و می خواست تلافی کند به آنها می گفت که در هشت سال جنگ تحمیلی ازهمکاری این کشورها با صدام رنج کشیده است و آنها در به خاک وخون کشاندن جوانان ایران کمک کرده اند .

آیت الله اراکی افزود: اگر ملتی هویت مستحکمی داشته باشد و در مقابل هجوم دشمن از هم نپاشد و سرسختانه مقاومت کند به سعادت می رسد.

وی گفت : باید اکنون اسلام و جامعه اسلامی دوره امیرالمومنین (ع) را ایجاد کنیم تا زمینه ظهور امام عصر (عج) فراهم شود .

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی واحد با صلح و آشتی زندگی می کند، اظهار داشت: اساس جامعه اسلامی مبتنی بر صلح و آشتی است.
https://taghribnews.com/vdcd5j0f9yt0556.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی