تاریخ انتشار۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : 187073
واکنش آیت الله مکارم شیرازى نسبت به تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن؛

آل سعود در تصمیات اخیر خود تجدید نظر کند/از درخت تنومند سازمان ملل تنها شاخه خشکی باقی مانده

تنا
آیت الله مکارم شیرازی طی بيانيه ای حمله عربستان سعودی به یمن را محکوم و زمام داران سعودی را به تجدید نظر درباره این رفتار توصیه کرد.
آل سعود در تصمیات اخیر خود تجدید نظر کند/از درخت تنومند سازمان ملل تنها شاخه خشکی باقی مانده
آیت الله مکارم شیرازی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن فجایع اخیر کشور یمن اعلام کرد: حقیقت این است که از درخت ظاهراً تناور سازمان ملل و شوراى امنیت جز چند شاخه خشک و بى‌برگ باقى نمانده که تنها به درد سوزاندن مى‌خورد.
 
متن كامل اين بيانيه به شرح زير است:
 
بار دیگر تخریب یکى دیگر از کشورهاى اسلامى یعنى یمن به دست خود مسلمان‌ها و با بودجه خودشان آغاز شد.
 
دیروز کشور لیبى و سوریه و بخش عظیمى از کشور عراق مورد تخریب قرار گرفت، تخریبى که تا ده‌ها سال دیگر مرمت نخواهد شد و امروز نوبت یمن است و فردا هم نوبت تخریب‌کنندگان.
 
جهان‌خواران که اسلام نیرومند را بزرگ‌ترین مانع راه منافع نامشروع خود مى‌دانند، این برنامه عجیب و حیرت‌آور و بى‌سابقه را تنظیم کرده‌اند که در کنارى بنشینند و مسلمانان را بر ضدّ یکدیگر تحریک کنند و کشورهاى آنها را به دست خودشان ویران سازند و این نیروى عظیم را در هم بکوبند.
 
و عجب‌تر این‌که مى‌بینند اسرائیل، یعنى سرسخت‌ترین دشمن اسلام از این برنامه حمایت مى‌کند و آشکارا قول همکارى مى‌دهد، باز هم تسلیم خواسته‌هاى آنها مى‌شوند.
 
از آن بدتر این‌که مجامع بین‌المللى در هیچ یک از این هجوم‌هاى ویرانگر موضع درستى نگرفته است و با سکوت یا اظهار نظرهاى سست خود بر این آتشِ سوزان بنزین ریختند.
 
حقیقت این است که از درخت ظاهراً تناور سازمان ملل و شوراى امنیت جز چند شاخه خشک و بى‌برگ باقى نمانده که تنها به درد سوزاندن مى‌خورد.
 
از سوى دیگر اتحادیه عرب که فلسفه تشکیل آن حمایت از حقوق اعراب است، آتش‌بیار این معرکه شده و کشورهاى اسلامى را تشویق مى‌کند که یکدیگر را تخریب کنند.
 
از همه تأسف بارتر فتواى مفتیان حجاز است که چند روز قبل کنگره‌اى تشکیل دادند و ریختن خون مسلمان‌ها را به‌وسیله یکدیگر به طور مؤکد محکوم کردند و امروز با 180 درجه انحراف حمله عربستان را بر ضدّ یمن حکیمانه معرفى مى‌کنند و این ویرانگرى را مجاز مى‌شمرند.
 
در صورتى که اگر با دقت نگاه کنیم صورت مسأله روشن است، کشورى به نام یمن انقلاب کرده و اکثریت قاطع آن بر خلاف حکومت فاسدش قیام مى‌کند و رئیس آن حکومت از ترس جانش فرار کرده و به کشور دیگرى پناه برده، آیا راهى عاقلانه‌تر از این به نظر مى‌رسد که به آنها کمک کنند تا آرامش خود را بازیابند و اختلاف داخلى اگر دارند با مذاکره حل کنند؟!
 
در دنیاى امروز بدعت عجیبى پیدا شده، هر کشورى که اوضاع کشور دیگرى را نپسندید بدون هیچ مجوز بین‌المللى به خود اجازه مى‌دهد بر ضدّ او وارد جنگ شود؛ عجب دنیاى ناامنى بوجود آورده‌اند!
 
و از همه اینها شگفت‌انگیزتر این است که بیش از 50 سال است که اسرائیل بخش مهم و حساسى از کشور اسلامى را اشغال کرده و هرگز طوفان قاطعى از سوى این آتش‌افروزان بر ضد او به راه نیافتاده و به گفته مجاهد نستوه دبیرکل حزب الله لبنان، حتى نسیمى هم از سوى آنها نوزیده و بیا و ببین که امروز چه طوفانى به تحریک آمریکا و اسرائیل به راه انداخته‌اند.
 
زمامداران سعودى بدانند اگر این آتش را خاموش نکنند یا انقلابیون یمن به احتمال قوى غالب خواهند شد و یا سال‌ها این جنگ ادامه مى‌یابد و ویرانه‌اى از هر دو کشور به جاى خواهد ماند.
 
سزاوار است هر چه زودتر در کار خود تجدید نظر کنند که ضرر را از هر جا جلوگیرى کنند نفع است. والسلام على من اتبع الهدى
 
https://taghribnews.com/vdcd550fsyt0jz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی