تاریخ انتشار۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب : 170205
آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد:

لزوم اتحاد علمای اسلام برای نفی افکار تکفیری‌ها

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به فعالیت جریانات تکفیری علیه اسلام گفت: باید همه علمای اسلام برای نفی افکار این جریان‌ها تلاش کنند و به دنیا بگویند که اسلام دین رحم و محبت است و با کارهای خشن تناسبی ندارد.
لزوم اتحاد علمای اسلام برای نفی افکار تکفیری‌ها
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس و اعضای سازمان اهل بیت(ع) کشور اندونزی با تأکید بر اینکه بهترین راه برای رفع فتنه جریان تکفیری اتحاد همه علمای اسلام است، اظهار کرد: این جریانات چهره اسلام را مخدوش می‌کنند و جنایات خود را با نام اسلام انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه اقدامات جریانات تکفیری به همه مذاهب اسلامی ضربه می‌زند، گفت: باید همه علمای اسلام برای نفی افکار این جریان‌ها تلاش کنند و به دنیا بگویند که اسلام دین رحم و محبت است و با کارهای خشن تناسبی ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمنان اسلام، تکفیری‌ها را به عنوان مسلمان به دنیا معرفی می‌کنند، ابراز کرد: آنها در رسانه‌های خود عمداً از داعش با عنوان دولت اسلامی یاد می‌کنند در صورتی که آنها نه دولت دارند و نه اسلامی هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگر سخنان خود به تبیین حدیث ثقلین پیامبر(ص) پرداخت و گفت: ما شیعیان به این وصیت پیامبر(ص) عمل می‌کنیم و در این مسئله نیز همچون دستورات دیگر تبعیت می‌کنیم؛ رسول خدا(ص)در این روایت می‌فرماید من قرآن و اهل بیت(ع) را برای شما گذاشتم تا به آنها تمسک کنید این دو تا قیامت از هم جدا نمی‌شوند.

وی با اشاره به اختلافی که در تفسیر حدیث غدیر بی‌دلیل میان شیعیان و اهل تسنن وجود دارد، بیان کرد: آنها «ولی» را به معنای دوست می‌گیرند در حالی که ما آن را «اولی بالتصرف» می‌دانیم؛ اما در حدیث ثقلین هیچ کس عذری ندارد.

این مرجع تقلید به اهمیت و جایگاهی که حدیث ثقلین نزد شیعیان دارد اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه تاریخی خود که مطالب مهمی در زمینه‌های گوناگون سخن گفته، در آغاز این وصیت‌نامه مهم حدیث ثقلین را بیان فرموده است. ما باید به این حدیث شریف بدون هرگونه تعصب عمل کنیم و راه را پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما به برکت هدایت اهل بیت(ع) در این راه نورانی قرار گرفته‌ایم، بیان کرد: باید خدا را شکر کنیم اگر این بزرگواران نبودند ما در مسیر صحیح نبودیم؛ ما با کمک و هدایت اهل بیت(ع) راه صحیح و کتب ایشان را اختیار کردیم اما هیچ‌گاه به مقدسات اهل سنت نیز توهین نمی‌کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه شیعه بودن باید در رفتار و عملکرد فرد تأثیر بگذارد، بیان کرد: افرادی نزد امیرالمؤمنین(ع) ادعای شیعه بودن کردند، حضرت فرمود: شیعه باید در چشمش آثار عبادت و بر لبانش آثار ذکر خدا مشاهده ‌شود؛ کسی که در خانه و محل کارش اثری از شیعه بودنش دیده نشود به فرموده حضرت نمی‌توان گفت که شیعه است؛ رفتار و کردار مناسب بهترین راه دعوت مسلمانان به تشیع است.
https://taghribnews.com/vdccxxqsp2bqmi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی