تاریخ انتشار۲۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 250503

دیدار یکی از رهبران شیعه نیجریه با رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی

یکی از رهبران شیعه نیجریه با حضور در پژوهشگاه مطالعات تقریبی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری دیدار و گفتگو کرد .
دیدار یکی از رهبران شیعه نیجریه با رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی
طی این دیدار رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به تدوین و چاپ موسوعه عظیم 20 جلدی «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه » اظهار داشت : ایده اصلی تدوین این موسوعه همان ایده مرحوم آیت الله العظمی بروجردی است که با همت پژوهشگران پژوهشگاه مطالعات تقریبی و جمعی از محقیقن حوزه حدود  13 سال طول کشیده است که در آن  بسیاری از احادیث مشترک بین شیعه و سنی استخراج شده است .
 
حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری افزود : این موسوعه را با کیفیت نفیس در کشور لبنان به چاپ رساندیم تا علاوه بر توزیع آسان موسوعه در جهان اسلام حساسیت ها هم تقلیل یابد.
 
دکتر مختاری اظهار داشت : پس از رونمایی این موسوعه به دست آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و بازتاب گسترده آن در جهان اسلام درخواست های متعددی از علمای اهل سنت جهت دریافت این موسوعه به دست ما رسیده است . و در اولین گام از توزیع موسوعه ما یک دوره از آن را به مراجع عظام ایران هدیه کردیم و بنا داریم با سفر به کشور عراق موسوعه را به مراجع نجف هم تقدیم کنیم .
 
استاد حوزه و دانشگاه افزود : بنده در دیدار با دبیر اتحادیه علمای اهل سنت اروپا ضمن توضیح در مورد این موسوعه شاهد استقبال ایشان بودم و انشاالله یک دوره از این موسوعه را به علمای جهان اسلام نیز خواهیم رساند .
 
دکتر مختاری با اشاره به تاسیس مجمع الحوار الاسلامی  در پژوهشگاه مطالعات تقریبی افزود : ما با آغاز کار در پژوهشگاه مجمع الحوارالاسلامی را راه اندازی کردیم تا علمای برجسته جهان اسلام را به ایران دعوت کنیم و با آنها به تبادل نظر بپردازیم .
 
وی اظهار داشت :  از طریق مجمع الحوار الاسلامی در سه سال گذشته علمایی از اندونزی و هند و موریتانی را دعوت کرده و ضمن برگزاری نشست های علمی و تخصصی دیدارهایی با مراجع و علما ترتیب دادیم تا بستر مناسبی برای بحث های علمی ایجاد شود .همچنین تفاهم نامه هایی هم با آنها به امضا رساندیم . البته این سفرها بازتاب گسترده ای در کشورهای آنها داشته است .
مدیر موسسه عروه الوثقی در پایان افزود : بنده 7 سال امام جمعه شهر نیوکاسل بودم و در این سالها شاهد بودم که علمای اهل سنت اشتیاق بسیاری برای گفتگو با علمای شیعه داشتند و ما هم دیدار ها و گفتگو های مفصلی با آنها داشتیم اگرچه وهابیت برای ایجاد تفرقه بین علمای اهل سنت و شیعه تلاش می کرد .
 
در ادامه این دیدار عالم نیجریه ای ضمن ابراز خوشحالی بابت حضور در پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهار داشت : بسیار خوشحالم که در این فضای پژوهشی حضور دارم و امیدوارم این موسوعه هر چه زودتر به دست تمام علمای جهان اسلام برسد .
 
وی با شاره به دیدگاه مثبت علمای اهل سنت نیجریه به اهل بیت (ع) افزود :‌علمای اهل سنت نیجریه دیدگاه بسیار مثبتی به اهل بیت (ع) بخصوص حضرت امام رضا (ع) دارند .
 
 
 
 
https://taghribnews.com/vdccxxqi12bqpp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی