تاریخ انتشار۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : 121605
مفتی اهل سنت مهرستان در گفتگو با تقریب:

وحدت امت اسلام، قدمتی در حد تاریخ اسلام دارد

مفتی اهل سنت شهرستان مهرستان (زابلی) منطقه بلوچستان گفت: مساله وحدت نگرشی است که از زمان پیامبر اسلام (ص) مورد توجه ویژه ایشان و صحابه برجسته اسلام قرار داشته است و در حقیقت عمر مساله وحدت به قدمت تاریخ اسلام است.
وحدت امت اسلام، قدمتی در حد تاریخ اسلام دارد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) از سیستان و بلوچستان، مفتی "عبدالعزیز حسینی" در گفتگو با خبرنگار تقریب اظهار داشت: دلایل متعددی بر لزوم پیوند عمیق صحابه و مسلمانان با هم و با غیر مسلمانان در تعالیم قرآنی و سنت نبوی موجود است و رسول گرامی اسلام (ص) نیز در این خصوص سفارش فراوان کرده است. 

وی افزود: تاکید فراوان قرآن و سنت بر لزوم وحدت، بیانگر اهمیت موضوع وحدت و تقریب مذاهب است که این مهم می طلبد همه فرق اسلامی و پیروان رسول الله (ص) در این قضیه اهتمام لازم داشته باشند. 

مفتی حسینی ادامه داد: به فضل خداوند متعال، و به لطف داشتن حکومتی اسلامی، وحدت شیعه و سنی در ایران همراه با اخوت و محبت است. 

وی تصریح کرد: اهل سنت در کشور همواره مورد لطف و مهربانی مسوولان ارشد نظام اسلامی قرار گرفته اند و رهبر معظم انقلاب در این زمینه بارها فرموده است "هر کس بر طبل اختلاف شیعه و سنی بکوبد او نه شیعه هست و نه سنی" و ما نیز بر طبق گفته ولی امر مسلمین عمل نموده و از وحدت امت اسلام پاسداری خواهیم کرد. 

وی افزود: امروز برای آمریکا و اسرائیل، شیعه و سنی فرقی ندارد زیرا آنها با اصل و اساس اسلام کار دارند و می خواهند اسلام را تضعیف کنند. 

وی تاکید کرد: اما این کشورهای زورگو بدانند که ما بر طبق گفته قرآن شریف به ریسمان خداوند چنگ زده و از تفرقه و اختلاف دوری می کنیم و با وحدت خویش سبب تقویت اسلام را انشاءالله فراهم خواهیم کرد. 

مفتی حسینی درباره کنفرانس وحدت و تاثیر آن بر تالیف قلوب مسلمین نیز گفت: سمینار وحدت یک حرکت تقریبی مناسب می باشد که علما در جریان آن به بحث و تبادل نظر پیرامون مساله تقریب و وحدت می پردازند. 

وی تاکید کرد: برگزاری همایشها و کنفرانسهای متعدد در زمینه وحدت به طور قطع نتایج و ثمرات مبارکی در بر دارد و خدا و رسول(ص) از این نوع حرکتها خشنود خواهند شد.
https://taghribnews.com/vdccxsqsp2bqie8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی