تاریخ انتشار۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۳
کد مطلب : 261105
ائمه جمعه آذربایجان غربی تاکید کردند

سعودی ها؛ پایگاه آمریکایی و صهیونیسم ها هستند/ فلسطین محور وحدت دولت های اسلامی باشد

تنا - اذربایجان غربی
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی تاکید کردند اولین هدف و دغدغه مسلمانان و کشور جمهوری اسلامی ایران فلسطین است و هیچگاه فراموش نمی شود.
سعودی ها؛ پایگاه آمریکایی و صهیونیسم ها هستند/ فلسطین محور وحدت دولت های اسلامی باشد
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت شهرستان نقده گفت: سعودی ها؛ پایگاه آمریکایی و صهیونیسم ها هستند و بر کسی پوشیده نیست که سعودی ها همدست مستکبران علیه اسلام، مسلمانان و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
ماموستا ابراهیم سرخابی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: هماهنگی سعودی ها با صهیونیسم و هم پیمانانشان در گذشته در خفا بوده ولی امروزه آشکارا همکاری خود را بروز می دهند.
وی تصریح کرد: امروز می بینیم که آل سعود با ائتلافی که علیه کشورهای اسلامی به ویژه یمن تشکیل داده است، افراد بی گناه را هدف قرار می دهد و روزانه چندین انسان بی گناه کوچک، بزرگ، زن و مرد در خون خود می غلطند.
سرخابی با بیان اینکه ان ها به خاطر اهداف پلیدی که دارند نمی خواهند کسی در مقابل ظلم و بیداد صهیونیسم ها و استکبار قدعلم کند، افزود: در سوریه هم هر سنگر مقاومتی را می کوبند به خاطر اینکه خیالشان از امنیت صهیونیسم راحت باشد.
وی یادآور شد: آل سعود و کشورهای استکباری امروز درصدد این هستند تا افکار عمومی را منحرف کنند تا فلسطین و انتفاضه از یاد برود که جهالت آل سعود به همین جا ختم نمی شود و علیه کشورهای اسلامی نیز اقدام می کند،از سلاح های کشتار جمعی و غیرمعمول در منطقه استفاده می کند اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مردم مسلمان به ویژه مردم جمهوری اسلامی ایران اولین هدف و دغدغه اش فلسطین است و هیچگاه فراموش نمی شود.
امام جمعه شهرستان نقده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سال نو بر کمک به نیازمندان تاکید و تصریح کرد: احسان و نیکوکاری امر الهی است و باید با فرهنگ‌سازی در جامعه ترویج شود.
فلسطین محور وحدت دولت های اسلامی باشد
امام جمعه موقت مهاباد گفت: رهبر انقلاب در اجلاس جهانی فلسطین چهارم اسفندماه فرمودند قصه پرغصه فلسطین و اندوه جانکاه مظلومیت ملت صبور و مقاوم فلسطین هر انسان آزادی خواه، حق طلب و عدالت جو را می آزارد لذا فلسطین باید محور وحدت دولت های اسلامی باشد.
ماموستا یحیی اسماعیلی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: زمانی که اسلام قدرت داشت بزرگترین تمدن تشکیل شد، در دنیا هر تصمیمی گرفته می شد تنها تصمیم اسلام بود، تمدن اسلامی به اوج خود رسیده بود و غربی ها از مسلمانان تقلید می کردند اما این تمدن بزرگ شکسته و دچار انحطاط شد.
وی افزود: با کنار گذاشتن اختلافات، تعصبات جاهلی، و اتحاد و وحدت، دشمن شناسی، بصیرت و زنده کردن تعصبات دینی می توان تمدن اسلامی را زنده کنیم.
اسماعیلی تصریح کرد: امروز وظیفه ما در مقابل دشمنان اسلام و زنده کردن این تمدن اسلامی سنگین است و باید با وحدت و اتحاد اقتدار جهان اسلام را احیا کنیم.
وی با بیان اینکه اسلام دین کامل است که دشمنان در صدد تخریب آن به وسیله انواع ترفندها هستند، اضافه کرد: با وجود اختلافی که کشورهای اسلامی باهم دارند که برخی طبیعی، برخی توطئه های دشمنان و برخی از روی غفلت است باید اختلافات کنار گذاشته شوند و فلسطین محور وحدت دولت های اسلامی باشد.
امام جمعه موقت مهاباد به موفقیت های به دست آمده مقابل داعش در عراق اشاره کرد و افزود: پیشروی نیروهای نظامی عراق به طرف موصل موجب شکست و ضربه جبران ناپذیری به پیکره داعش شده و این پیروزی، اتحاد، همدلی مردم و ملت عراق موجب پیروزی نهایی خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد گروه های تکفیری به زودی از بین بروند و شر آنها از میان مسلمانان برچیده شود.
اسماعلیلی افزود: 33 سال قبل در پنجم اسفندماه سال 62 شهرستان مهاباد توسط هواپیماهای جنگی عراق بمباران شد که چندین نفر به درجه شهادت نایل شدند و زخمی شدند برای بازماندگان دعای عافیت و برای درگذشتگان علو درجات خواستاریم.
قدردان امنیت موجود در کشور باشیم
امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: باید قدر امنیت موجود در کشور را دانسته و برای استمرار آن تلاش کنیم.
ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: با نگاهی به زندگی کشورهای همسایه باید قدر امنیت و اقتدار کشورمان را بدانیم.
وی با بیان اینکه امنیت و آسایش امروز کشور به برکت ولایت است، افزود: ولایت فقیه عامل انسجام، اتحاد جامعه در ایران اسلامی است، ولایت فقیه محور اتحاد ملت ایران و عامل رفع کننده تفرقه در جامعه است، بنا براین همه باید به ولایت فقیه تمسک کنیم و از تفرقه پرهیز داشته باشیم.
امام جمعه اهل سنت ارومیه با تاکید بر نقش وحدت در تداوم انقلاب اسلامی و اقتدار و پیشرفت کشور گفت: وحدت ضامن امنیت و آسایش پایدار در جامعه است و باید در حفظ آن تلاش شود.
وی خاطرنشان کرد: امروزه مهمترین دلیل آرامش و امنیت در جامعه حفظ وحدت در میان فرقه های مختلف است و این مهم باعث شده است کشور ما بیش از پیش به اقتدار و سربلندی دست یابد.
بیضاوی امنیت را بزرگ‌ترین سرمایه جامعه دانست و افزود: آگاهی، دشمن شناسی و اتحاد، پیش زمینه امنیت است که مردم باید با هوشیاری روزنه های نفوذ دشمن به جامعه را ببندند.
تبلیغ دین دغدغه مهم علما و روحانیون باشد
امام جمعه اهل سنت تکاب گفت: تبلیغ دین باید دغدغه مهم علما و روحانیون باشد. ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: روحانیون در دفاع از دین همواره پیشگام و پرچم دار بوده اند و این پیشگامی امروز نیز حفظ شده است.
وی امام خمینی(ره) را شخصیتی عالم و آگاه به مسائل زمان توصیف کرد و افزود: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به‌ دلیل ریشه و منشأ الهی داشتن، امتداد دادن راه اهل بیت پیامبر اکرم(ص) و دینداری همواره در دل مردم جایگاه ویژه دارند و موجب هراس شرق و غرب شده اند به طوری که به زانو درآمده اند.
امام جمعه اهل سنت تکاب با بیان اینکه دین در دل دشمنان ایجاد رعب و وحشت می کند، اظهار کرد: دشمن درونی مثل نفس اماره و دشمن بیرونی مثل آمریکا و اسرائیل نمی تواند انسان های مخلص و دیندار را اغوا کند.
مرادی با بیان اینکه بی دین ترین افراد هم در مقابل دینداری توام با محبت تواضع می کنند، اضافه کرد: کسی که محبت "الله" را دارد این محبت در دل دوستان "قدرت آفرین" و در دل دشمنان "رعب آفرین" است، دین سراسر عشق و شور است و محبت خداوند آتشی است که دل ها را به آتش می کشد.
امام جمعه اهل سنت تکاب خاطرنشان کرد: اگر محبت به خدا در دل خود را افزایش دهیم مقاومت ما در مقابل شهوات و تهاجمات فرهنگی ماهواره ها بیشتر می شود.
بانوان سیره حضرت فاطمه (س) را الگو قرار دهند
 امام جمعه اهل سنت شاهین دژ گفت: جامعه به ویژه بانوان باید بیش از پیش سیره حضرت فاطمه (س)، آن یگانه بانوی اسلام را در بحث عفاف و حجاب در زندگی خود الگو قرار دهند.
ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: الگو قرار دادن زهرای مرضیه در تمام شئون زندگی تکلیف است زیرا آن بانوی بزرگوار در دوران زندگی کوتاه خود تجارب موفقی را به بشریت آموخت.
وی افزود: حضرت فاطمه (س) نماد پاکی، عفت، الگو و گوهری ناب برای بانوان مسلمان است.
 امام جمعه اهل سنت شاهین دژ با اشاره به اینکه اهل بیت طبق اراده خداوند از هر آلودگی پاک هستند، تصریح کرد: محبت اهل بیت بر همه مسلمانان و مومنان واجب است چرا که آنها شجره نبوت و منبع رحمت هستند.
وی با اشاره به کشف حجاب توسط رضاخان این اقدام را توطئه استعماری عنوان کرد و گفت: هدف استکبار از اجرای این نقشه دین زدایی و ترویج بی بندباری در جامعه بود که با مقاومت مردم روبه‌رو شد و دشمنان به قصد پلید خود نرسیدند که نشان از آگاهی مردم در آن زمان بود.
بالقچی ادامه داد: زن به عنوان نیمی از پیکره جامعه تربیت کننده نسل آینده است مادامی که در سنگر چادر و در حجاب تقواست استعمارگر نمی تواند به او دست یابد.
https://taghribnews.com/vdccxsqip2bqes8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی